تخم مرغ گران شد/ نرخ هر شانه تخم‌مرغ درب مرغداری ۱۶ هزار تومان

یک مقام مسئول از افزایش ۹۰۰ تومانی هر کیلو تخم‌مرغ نسبت به هفته گذشته خبر داد.

تخم مرغ گران شد/ نرخ هر شانه تخم‌مرغ درب مرغداری ۱۶ هزار تومان

به گزارش ۸دی،ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار استان تهران، از افزایش ۹۰۰ تومانی هر کیلو تخم‌مرغ نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار و ۴۰۰ و شانه ای ۱۶ هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به آنکه قیمت نهاده‌های پروتئینی از جمله گوشت قرمز و مرغ با نوسان چشمگیری در بازار روبه‌رو شده است،گرایش مردم ناشی از کاهش قدرت خرید به سمت تخم مرغ افزایش یافته است و همین ازدیاد تقاضا دلیل اصلی افزایش قیمت تخم مرغ در بازار به شمار می‌رود.

نبی‌پور با بیان اینکه مرغداران رغبتی به جوجه‌ریزی واحدهای خود ندارند، گفت: سال گذشته قیمت هر قطعه جوجه یکروزه با بیمه ۲ هزار و ۵۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان بود که امسال این رقم به ۵ هزار و ۸۰۰ تا ۶ هزار تومان افزایش یافته است، به همین علت سرمایه‌گذاری در این صنعت صرفه اقتصادی ندارد.

به گفته این مقام مسئول، سیستم اقتصادی تولید به قدری خراب است که مردم تمایلی به سرمایه‌گذاری در این صنعت را ندارند.

وی درباره آخرین وضعیت آنفلوانزای حاد پرندگان در مرغداری‌ها گفت: با توجه به گرمای شدید تیرماه، در برخی واحدها شاهد آنفلوانزای حاد پرندگان بودیم که خوشبختانه در روزهای اخیر روند چرخش ویروس متوقف شده است، اما مرغداران به سبب ترس از آنفلوانزا ریسک جوجه‌ریزی واحدهای خود را نمی‌پذیرند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ تصریح کرد: با توجه به قیمت تمام شده بالای تخم مرغ، امکان صادرات و رقابت با سایر رقبا در بازارهای هدف وجود ندارد و تنها مقادیر ناچیزی تخم مرغ به افغانستان قاچاق می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه