طارق همام:

به من می گویند مسی عراق!/ شفر گفت دروازه‌بان هم هستی؟

خرید عراقی استقلال می گوید: به باشگاه استقلال رفتم و با وینفرد شفر صحبت کردم. صحبت‌هایی که روی حضور من در استقلال و امضای قرارداد تاثیر بسیاری گذاشت تا روند انتقالم با سرعت بیشتری انجام شود.

به من می گویند مسی عراق!/ شفر گفت دروازه‌بان هم هستی؟

به گزارش ۸دی، خرید جدید استقلال، یک هافبک عراقی به نام همام طارق است. بازیکنی ۲۲ ساله که سال‌هاست در تیم ملی عراق عضویت دارد و یک جام ملت‌های آسیا را نیز تجربه کرده است.

همام در گفت و گویی درباره حضور در استقلال می‌گوید:

استقلال را می‌شناختم اما از طریق مدیر برنامه‌ام-امیر ارسلان مرتاض- اطلاعات جدیدی از این تیم به دست آوردم. چند روز قبل پیشنهاد استقلال رسمی شد و من هم بازیکن آزاد بودم و می‌توانستم با نظر خودم تیم جدیدی را برای ادامه فوتبال انتخاب کنم. به همین دلیل به تهران سفر کردم، به باشگاه استقلال رفتم و با وینفرد شفر صحبت کردم. صحبت‌هایی که روی حضور من در استقلال و امضای قرارداد تاثیر بسیاری گذاشت تا روند انتقالم با سرعت بیشتری انجام شود.»

همام قبل از امضای قرارداد، جلسه‌ای را با وینفرد شفر برگزار کرد. جلسه‌ای که به قول خودش پربار بود. هافبک تیم ملی عراق از اتفاق‌های رخ داده در این جلسه صحبت می‌کند:

«جلسه من و شفر حدود ۲۰ دقیقه طول کشید. او یکسری سوال‌ از من پرسید و برایم جالب بود که مرا کامل می‌شناخت و حتی می‌دانست در امارات هم سابقه بازی دارم. او از دوره حضورش در امارات صحبت کرد و البته در مورد پست بازی من هم سوال‌هایی پرسید.»

اما سوال‌های شفر از همام که جالب است و البته کمی هم جنبه طنز دارد: «به شفر گفتم در چند پست از جمله دفاع چپ و راست، وینگر چپ و راست و هافبک بازیساز توانایی بازی دارم. او چشمکی زد و به شوخی گفت، درون دروازه چطور؟ آنجا هم بازی می‌کنی؟ بعد از پایان جلسه، من جو استقلال و حضور مربی بزرگی چون شفر را فوق‌العاده دیدم و قراردادم را امضا کردم. امیدوارم بتوانم بازیکن موثری برای استقلال باشم.»

لقب همام طارق، مسی عراق است. هافبک جدید استقلال درباره دلایل انتخاب این لقب می‌گوید:

«من نخستین بازی ملی‌ام را در ۱۶ سالگی انجام دادم. به خاطر چهره ظاهری، انجام بازی ملی در نوجوانی و البته سبک بازی‌ام که روی زمین است هواداران فوتبال در عراق به من لقب مسی داده‌اند.»

طارق همام سال‌ها عضو باشگاه نیروی هوایی در عراق بود. تیمی که هواداران بسیاری دارد. خودش می‌گوید در شهرآوردهای زیادی حضور داشته و با بازی مقابل چند ده هزار تماشاگر غریبه نیست:

«می‌دانم استقلال تیم بزرگی است با هواداران بسیار. من البته با بازی در ورزشگاه پر از تماشاگر آشنا هستم. اگر شما بازی‌های نیروی هوایی مقابل الزوراء را تماشا کنید می‌بینید که جو سنگینی بر آنها حاکم است. فشار زیادی روی بازیکنان وجود دارد و آنها دست به هر کاری می‌زنند تا تیمشان برنده شود. من یک بار مقابل الزوراء، وقتی گل زدم غش کردم، از حال رفتم و روی زمین افتادم. به همین دلیل با بازی در فشار و جلوی تماشاگران زیاد چندان هم غریبه نیستم.»

هافبک عراقی استقلال که ایران را ترک کرده تا در اردوی تیم ملی عراق شرکت کند، احتمالا از هفته سوم یا چهارم می‌تواند برای این تیم بازی کند:

«همراه تیم ملی عراق باید مقابل فلسطین بازی کنم. بعد از پایان این بازی به ایران برمی‌گردم و قراردادم را ثبت می‌کنم. اینکه چه هفته‌ای برای استقلال بازی کنم به نظر شفر بستگی دارد اما فکر می‌کنم از هفته سوم یا چهارم بتوانم تیم جدیدم را همراهی کنم.»

منبع: مشرق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه