رئیس پلیس پیشگیری ناجای گیلان خبر داد:

افزایش وقوع جرایم در گیلان

وقوع جرایم در گیلان ۶۰ درصد بیشتر شد.

افزایش وقوع جرایم در گیلان

به گزارش ۸دی سرهنگ فرهاد فلاح کریمی رئیس پلیس پیشگیری ناجای گیلان اظهار کرد: وقوع جرایم در استان نسبت به ۴ ماه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه روزانه هزار ۶۳۱ تماس با فوریت‌های۱۱۰ پلیس  برقرار می‌شود، افزود: ۷۷ درصد این تماس‌ها منجر به اعزام ماموران پلیس به محل می‌شود که این تماس‌ها نسبت به مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجای گیلان با بیان اینکه شهرستان رشت با ۴۰ درصد وقوع جرم رتبه نخست جرایم را در گیلان به خود اختصاص داده است اظهار داشت: شهر‌های انزلی، لاهیجان، رودسر و لنگرود به ترتیب رتبه دوم تا چهارم در وقوع انواع جرایم را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ فرهاد فلاح کریمی به شهروندان توصیه کرد: از نگه داشتن حجم زیاد پول نقد، طلا، ارز و سکه در منازل خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه  بیشترین ساعت سرقت از ۱۷ عصر تا ۲۲ شب در استان رخ می‌دهد افزود: مردم برای پیشگیری از سرقت منازل و مکان‌های تجاری باید ازنگهبان محله استفاده کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجای گیلان همچنین بر لزوم هوشیاری هرچه بیشتر همسایگان به رفت‌های مشکوک تاکید واعلام کرد: نصب حسگر‌های جدید پلیس با عنوان” مها ” یکی دیگر از راه‌های پیشگیری از جرایم است که مردم و صنوف مختلف می‌توانند با نصب آن، ضمن جلوگیری از وقوع جرایم، آمار تخلفات را تا حد زیادی در گیلان کاهش دهند.

سرهنگ فلاح کریمی خاطر نشان کرد: سامانه “مها” مرکز هوشمند الکترونیک ناجا است که این مرکز از مکان مورد نظر به‌طور الکترونیک محافظت کرده و رخداد انتظامی در مکان را به مرکز ۱۱۰ اطلاع می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه با راه اندازی این مرکز الکترونیک، گیلان سومین استان مجهز به این سامانه در کشور است افزود: با راه‌اندازی سامانه “مها” در گیلان آمار سرقت در استان به صورت مطلوبی کاهش می‌یابد و در تلاشیم تا با این گونه اقدامات آمار جرائم در استان گیلان بیش از پیش کاهش یابد.

رئیس پلیس پیشگیری با اشاره به اینکه مردم می‌توانند برای نصب سامانه “مها” به مرکز هوشمند الکترونیک ناجا در بلوار انصاری جنب پلیس راهنمایی رانندگی شهرستان رشت مراجعه کنند تصریح کرد: مرکز هوشمند الکترونیک ناجا (سامانه مها) به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به عموم مردم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه