راه ریشه کن کردن مفاسد اقتصادی اجتماعی ترویج فرهنگ اقامه نماز است

راه ریشه کن کردن بسیاری از مفاسد اجتماعی و اقتصادی را از طریق ترویج نماز عنوان کرد و ضمن دعوت همه مسئولان نظام به نماز اول وقت بیان کرد.

راه ریشه کن کردن مفاسد اقتصادی اجتماعی ترویج فرهنگ اقامه نماز است

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و دانشگاه ۸دی نیوز ،حجت لاسلام وحید مهدوی در همایش سراسری نماز با موضوع نقش نماز در جلوگیری از آسیب های اجتماعی با بیان اینکه مهم ترین آثار نماز جلوگیری از ترویج فحشا و منکر است ،گفت:دراقامه نماز در فضای اداری مدیران باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی راه ریشه کن کردن  بسیاری از مفاسد اجتماعی و اقتصادی را از طریق ترویج نماز عنوان کرد و ضمن دعوت همه مسئولان نظام  به نماز اول وقت ،بیان کرد: نماز از آسیب های سیاسی و اجتماعی مانند باندبازی های سیاسی و دست انداری به بیت المل جلوگیری می کند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان  با اشاره به افتتاح مسجد باقر العلوم (ع) دانشگاه گیلان افزود: مهم تر از ساختن مسجد حفظ ساختار مساجد است.

مهدوی حفظ ساختار مسجد در جذب نمازگزاران معنا کرد و اظهار کرد:اگر اطاعت از ولایت محقق شود حققیقت نماز محقق می شود.

وی با تاکید بر اینکه حقیقت نماز با ولایت عجین است ،گفت: فحشا و منکر نمی تواند تعطیل شود مگر اینکه تبعیت از ولایت محقق شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان بی هویتی ،اشرافیت گری ،ذلت پذیری و فاصله طبقاتی را از آسیب های اجتماعی دانست و اظهار کرد: منکر فقط بی حیایی نیست.

احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان نیز در این همایش با اشاره به نقش انسان ساز نماز و با تاکید بر اینکه نماز صراط المستقیم را در هیاهوی فالیتهای روزانه برای جوانان مشخص می کند افزود: رعایت احکام دینی در جامعه از ناهنجاری های جامعه کاسته و موجب افزایش اعتماد به نفس، وحدت شخصیت و جلوگیری از پراکندگی فکر می شود.

 IMG_4889

وی با بیان این که اقامه نماز و معرفت به خداوند سپر و دژ مستحکمی در برابر هجمه های دشمنان است، گفت: مساجد یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های تبلیغ و ترویج ارزش‌های اسلامی است

۳ میلیارد و یکصد میلیون تومان برای ساخت مسجد دانشگاه هزینه شد

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه برای به بهرهبرداری رسیدن مسجد باقرالعلوم دانشگاه ۳ میلیارد و یکصد میلیون تومان هزینه شد خاطرنشان کرد:بخش عمده‌ای از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه ناشی از کم‌توجهی به مسایل دینی و فرهنگی از جمله عدم توجه به نقش و جایگاه مهم مساجد در جذب جوانان و گسترش ارزش‌های دینی است.

رضی زیربنای این مسجد را ۲۶۰۰ مترمربع اعلام کرد و گفت: این مسجد برای ۱۵۰۰ نمازگزار طراحی شده است.

وی با اشاره به وجو اتاق های آموزشی ،قرائت خانه در این مسجد اظهار کرد: گسترش و ترویج فرهنگ الهی نماز در سطح جامعه، یکی از بهترین و موثرترین اقدامات برای رشد و اعتلای جامعه و کاهش هر گونه مشکل و ناهنجاری است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه