ترویج اقامه نماز بهترین روش برای برقرای نظم، قانون، اخلاق در جامعه است

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با تاکید براینکه ترویج اقامه نماز بهترین روش برای برقرای نظم , قانون ، اخلاق در جامعه است گفت: در قرآن به نقش جلوگیری کننده نماز از فحشا و منکر اشاره شده است.

ترویج اقامه نماز بهترین روش برای برقرای نظم، قانون، اخلاق در جامعه است

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و دانشگاه ۸دی نیوز ,حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کلباسی در همایش سراسری نماز با موضوع نقش نماز در آسیب های اجتماعی در تالار حکمت دانشگاه گیلان با اشاره به تاثیرگذاری نماز در طول تاریخ در مبارزه و مقابله با آسیب های اجتماعی افزود: در قرآن به نقش جلوگیری کننده نماز از فحشا و منکر اشاره شده است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه نقش نماز در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ابعاد گوناگون قابل بررسی است،گفت: باید برای بررسی این ابعاد رشته نماز شناسی ایجاد شود.

کلباسی با تاکید بر تاثیرگذاری نماز در ابعاد سیاسی،فرهنگی ،اقتصادی در جامعه ،اظهار کرد:نماز به انسان نهیب می زند و وجدان وی را آگاه می سازد.

عدم تطابق بیرون و درون انسان ها آسیب بزرگ جامعه اسلامی است

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی که گریبانگر جامعه امروز ایران است،اظهار کرد: در جامعه ما آنچه که در درون انسان می گذارد با بیرونش متفاوت است و تطابقی بین ردون و بیرون انسان هاوجود ندارد.

رئیس مرکز مهدویت قم با بیان اینکه نماز مخالف ریاکاری است ،تصریح کرد: اگر نمازگزاری حتی در یک کلمه از نمازش ریا کند نماز به اتفاق علما باطل است.

وی دوری از ریا را لازمه طهارت جامعه دانست و ابراز کرد: وای بر کسانی که این سخن در مورد آنها صدق کند و در نمازشان ریا شود.

 اگر آموزه های نماز توسعه یابد ،اخلاق اصلاح می شود

وی با تاکید بر اینکه اگر آموزه های نماز توسعه یابد ،اخلاق اصلاح می شود،بیان کرد: در قرآن کریم نماز در کنار ۵۰ موضوع مهم زندگی قرار می گیرد.

کلباسی با اشاره به اینکه امروز قانون گریزی به یک افتخار در جامعه تبدیل شده است،گفت: امروز این فرهگ رواج یافته که تا آنجا که می شود باید از قانون گریخت.

IMG_4894

قانون گرایی در نماز نهفته است

قائم مقام ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه نماز وضو تا انتها سراسر قانون است،بیان کرد:قانون گرایی در نماز نهفته است.

وی با تصریح بر اینکه نظم گریزی یکی از جلوه های قانون گریزی است،خاطرنشان کرد:در نماز بیشمار نظم قراردارد.

ضعف امروز جامعه ما ناتوانی در انجام کارهای تیمی است

کلباسی هویت جمعی نماز را مورد بررسی قرارداد و با تاکید بر اینکه ضعف امروز جامعه ما ناتوانی در انجام کارهای تیمی است،گفت:یکی از جلوه های نظم تبعیت از قانون است.

وی با اشاره به پیشرفت اقتصادی کشورهای ژاپن و چین بیان کرد: این کشورها در سایه قانون مداری ،نظم مداری و تبعیت از اصول اخلاقی پیشرفت کردند.

اتلاف وقت را از دیگر آسیب های جامعه ایران

قائم مقام ستاد اقامه نماز اتلاف وقت را از دیگر آسیب های جامعه ایران برشمرد و گفت: نماز محور تقسیم اوقات در زندگی است.

کلباسی با بیان اینکه نمود آسیب اجتماعی عجله کردن و عدم صبر و تحمل را درآمار تصادفات رانندگی می توان دید،افزود:یکی ازآموزه های نماز آرامش است.

وی محترم شمردن حقوق دیگران را از آثار مثبت نماز عنوان کردو گفت: اگر نخی را که دکمه را به لباس وصل کرده است غصبی باشد نماز باطل است.

وی با اشاره به آسیب اجتماعی ادب گریزی ،تصریح کرد: نماز سراسر ادب است ،و نماز بهترین روش برای برقراری نظم و قانون در جامعه است.

IMG_4887

IMG_4903

IMG_4888

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه