مراسم اعتکاف نباید به صورت دولتی برگزار شود/ آغاز ثبت نام اعتکاف از ۱۳ اردیبهشت

معاون سازمان تبلیغات اسلامی گیلان، با تاکید بر اینکه باید مراسم اعتکاف توسط خود مردم برگزار شود، افزود: مراسم اعتکاف نباید به صورت دولتی برگزار شود.

مراسم اعتکاف نباید به صورت دولتی برگزار شود/ آغاز ثبت نام اعتکاف از ۱۳ اردیبهشت

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی ۸دی نیوز، سید حسین گلمیرزاده بعد از ظهر امروز در نشست اعضای ستاد اعتکاف گیلان با بیان اینکه اصل اعتکاف ریاضت شرعی و منطقی است، اظهار کرد: با وجود این تهاجم فرهنگی دشمنان، باید دست جوانانی که در مراسم اعتکاف شرکت می‌کنند را بوسید.

وی با بیان اینکه امروز جوانان ما در اتاق‌های خود نیز از تهاجم دشمنان در امان نیستند، گفت: در روزی تنها ۴۰ نفر در مسجد کاسه‌فروشان رشت معتکف می‌شدند، اما امروز بیش از ۱۳ هزار نفر در سراسر گیلان معتکف می‌شوند که همه اینها به برکت انقلاب اسلامی است.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی گیلان، با تاکید بر اینکه باید مراسم اعتکاف توسط خود مردم برگزار شود، افزود: مراسم اعتکاف نباید به صورت دولتی
برگزار شود.

گلمیرزاده تلاش برای گسترش فرهنگ اسلامی و عمیق کردن اعتقادات آحاد جامعه را مهم دانست و یادآور شد: روزی اعتکاف تنها مربوط به حوزه و طلبه‌ها بود، اما امروز دانشجویان در دانشگاه‌ها معتکف می‌شوند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال تخریب همه ارزش‌های اسلامی است، گفت: اعتکاف از بهترین و مهمترین برنامه‌هایی است که می‌تواند نقشه‌های دشمنان را خنثی کند.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی گیلان، با انتقاد از وضعیت فرهنگی در گیلان، اذعان کرد: افرادی که به مشهد می‌روند برای زیارت امام رضا (ع) به آنجا می‌روند و افرادی که به قم می‌روند برای حرم حضرت معصومه (س) به آنجا سفر می‌کنند، اما افرادی که رشت سفر می‌کنند اکثرا برای دریا به اینجا سفر می‌کنند و نه زیارت حرم خواهر امام (س) و یا حرم آقا سید جلال الدین اشرف که این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی است.

گلمیرزاده با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۳ هزار نفر در گیلان معتکف شدند، افزود: مراسم اعتکاف در گیلان در بیش از ۹۰ مسجد برگزار شد.

وی از آغاز ثبت نام در مراسم اعتکاف امسال از ۱۳ اردیبهشت ماه جاری خبر داد و گفت: مراسم اعتکاف امسال در روزهای ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
احمدی
عجب حرف قشنگی زد باید کل مسولین بلند پایه بدونن که کار فرهنگی باید مردمی باشه نه اینکه فرهنگو مطلق به مردم بسپاریم خلی خوشم اومد
سلام در پاسخ به احمدی
تاریخ های برگزاری باید اصلاح شود چون بطور کلی تاریخ اشتباه می باشد
در حاشیه