نرخ حق العمل کاری شالیکوبی های گیلان اعلام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: ستاد تنظیم بازار نرخ حق العمل کاری شالیکوبی ها را به ازای تبدیل هر کیلوگرم شلتوک به برنج، ۲۷۵ تومان تعیین کرده است.

نرخ حق العمل کاری شالیکوبی های گیلان اعلام شد

به گزارش هشت دی، گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان حاکیست؛ علیرضا شعبان نژاد با بیان این مطلب افزود: شالیکاران می توانند به جای این نرخ به ازای تبدیل هر ۱۰۰ کیلوگرم شلتوک به برنج، سه کیلو و ۱۰۰ گرم برنج بعنوان اجرت درنظر بگیرند.
وی تاکید کرد: در عین حال صاحبان شالیکوبی ها موظفند سبوس و نیم دانه را به شالیکاران تحویل دهند.
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، صاحبان شالیکوبی ها همچنین موظفند نرخ حق العمل کاری را در قالب بنر در قسمتی از شالیکوبی در معرض دید شالیکاران قرار دهند.
شعبان نژاد از نظارت بازرسان تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین کارشناسان استانداری بر اجرای مصوبه نرخ حق العمل کاری شالیکوبی ها خبر داد و گفت: شالیکاران می توانند هرگونه تخلف در این زمینه را با شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند.
سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک از اراضی شالیزاری گیلان برداشت می شود. این استان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولیدکننده برنج را به خود اختصاص داده است.
ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می شود. بیشترین رقم های کشت شده برنج در این استان، رقم های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می شود.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه