رشد ۴٫۵ درصدی تولید بهاره خودرو سواری

وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید بیش از ۳۰۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع سواری در سه ماه نخست امسال خبر داد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رشد ۴٫۵ درصدی تولید بهاره خودرو سواری

به گزارش هشت دی، وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید بیش از ۳۰۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع سواری در سه ماه نخست امسال خبر داد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴٫۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در بهار امسال ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه وانت و یک هزار و ۲ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون تولید شد که در هم‌سنجی با پارسال به ترتیب ۴٫۵ درصد، ۱۱٫۲ درصد و ۳۰ درصد بیشتر بود.

در این مدت سه هزار و ۳۶۴ دستگاه کامیون کشنده، ۴۱ دستگاه کمباین و سه هزار و ۳۷۹ دستگاه تراکتور ساخته شد.

میزان تولید داخلی کالاهای دیگر

در سه ماه امسال، میزان روغن نباتی تولید شده داخل ۳۱۸ هزار و ۲۰۰ تن، داروی انسانی هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون عدد و پودر شوینده ۱۵۹ هزار و ۴۰۰ تن بود.

تولید سه‌ماهه لاستیک خودرو ۵۳ هزار و ۸۰۰ تن، نئوپان ۱۳۷ هزار و ۶۰۰ مترمکعب و فیبر ۲۴۶ هزار و ۴۰۰ مترمکعب برآورد شد.

در این مدت دوده ۳۴ هزار و ۶۰۰ تن، الیاف اکریلیک یک هزار و ۷۰۰ تن، نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی الیاف مصنوعی ۴۸ هزار تن، الیاف و تاپس پلی استر ۴۱ هزار و ۷۰۰ تن و فرش ماشینی ۲۰ میلیون و ۱۴۹ هزار مترمربع بود.

برپایه این گزارش، هشت میلیون و ۵۰۰ هزار فوت مربع چرم، ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار جفت انواع پایپوش، ۱۷۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع تلویزیون، بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه یخچال و فریزر، ۱۳۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۲۳۸ هزار و ۶۰۰ دستگاه کولر آبی و ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه الکتروموتور در سه‌ماهه نخست امسال تولید شد.

در این مدت بیش از پنج میلیون و ۶۴۵ هزار تن فولاد خام در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹٫۷ درصد رشد کرد.

همچنین تولید محصولات فولادی به چهار میلیون و ۶۶۶ هزار و ۶۰۰ تن رسید و تولید کاتد مس با ۵۰ درصد افزایش به ۵۳ هزار و ۵۰۰ تن رسید.

در سه‌ماهه امسال ۹۲ هزار و ۷۰۰ تن شمش آلومینیوم تولید شد که ۸٫۷ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بود.

تولید آلومینا نیز با یک درصد رشد به ۶۱ هزار و ۸۰۰ تن رسید.

در این مدت، تولید سنگ آهن با هشت میلیون و ۲۸۳ هزار و ۴۰۰ تن، ۱۶ درصد و کنسانتره زغال سنگ با ۳۱۸ هزار و ۱۰۰ تن ۱۲ درصد رشد کرد.

تولید سه ماه سال در ماده معدنی سیمان به ۱۴ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۱۰۰ تن رسید. ۸۰ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع کاشی نیز تولید شد.

در این مدت تولید شیشه جام با ۳٫۳ درصد رشد به ۲۳۵ هزار و ۴۰۰ تن رسید.

تولید ظروف شیشه‌ای با ۱۵٫۹ درصد رشد به ۱۱۳ هزار تن و ظروف چینی با ۱۲٫۱ درصد رشد به ۱۱٫۱ هزار تن افزایش یافت و تولید چینی بهداشتی نیز به ۱۵ هزار و ۲۰۰ تن رسید.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه