استاندار گیلان در نشست با اصحاب رسانه:

رسانه در جامعه کارکرد امر به معروف و نهی از منکر را دارد/ هیچ مشکلی در رابطه با توزیع بنزین در گیلان وجود ندارد

استاندار گیلان گفت: رسانه در جامعه نقش و کارکرد امر به معروف و نهی از منکر را دارد و می تواند بر عملکرد کسانی که عهده دار مسئولیت هستند نظارت کند.

رسانه در جامعه کارکرد امر به معروف و نهی از منکر را دارد/ هیچ مشکلی در رابطه با توزیع بنزین در گیلان وجود ندارد

به گزارش خبرنگار هشت دی، مصطفی سالاری، استاندار گیلان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه امروز فرصت مناسبی برای شنیدن حرف های مردم و شما خبرنگاران است، اظهار کرد: می توانیم با کمک شما گام های مؤثری را برداریم.

وی اظهار کرد: من اعتقاد دارم نقش رسانه در جامعه نقش و کارکرد امر به معروف و نهی از منکر را دارد و می تواند در نظارت بر عملکرد کسانی که عهده دار مسئولیت هستند به شیوه امروزی امر به معروف و نهی از منکر صورت بگیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان دارای مواهب طبیعی و موقعیت بی نظیری چون شرایط آب و هوایی مناسب است، گفت: دارا بودن علما و اندیشمندان، راه آهنی که در شرف افتتاح است و آزاد راهی که ۸کیلومتر از آن باقی مانده است جز موقعیت های استان گیلان است.

سالاری با اشاره به شایعه قحطی بنزین که در چند روز گذشته اتفاق افتاد و مردم را نگران کرد، افزود: هیچ مشکلی وجود ندارد و نگرانی مردم ریشه در سرمایه اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه هرچه سرمایه اجتماعی بیشتر شود مقاومت مردم در مقابل نارسایی ها بیشتر می شود، تصریح کرد: در ایام عادی روزانه ۳۲۰۰میلیون لیتر بنزین، آخر هفته ها ۳۸۰۰میلیون لیتر در گیلان مصرف می شد اما در روزهای اخیر این رقم به ۵میلیون لیتر هم رسیده است اما اکنون تقریبا در وضعیت عادی هستیم.

استاندار گیلان در رابطه با مرحوم تقی زاده که قول هایی مبنی بر اعطای یک واحد منزل مسکونی داده شده بود، اذعان کرد: متاسفانه برای سالگرد ایشان در گیلان حضور نداشتم اما از قول هایی که به مردم داده ایم عقب نیفتاده ایم و همگی اجرا می شود.

** برنج مرغوب گیلان با برند مخصوص به بازار عرضه می شود

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در خصوص بوم گردی ۴ نکته با موضوع کشاورزی، صنعت، تجارت و بخش خدمات با محوریت گردشگری وجود دارد، گفت: در بخش کشاورزی سالی ۱۰درصد جلو می رویم تا بذر با راندمان بالاتر و مخاطرات پایین تر به مردم بدهیم و اکنون در تلاش هستیم که برنج گیلانی را با لوگو و برند مخصوص آن در بازار عرضه کنیم تا برخی نتوانند برنج مرغوب گیلان را با برنج های بی کیفیت مخلوط کنند.

سالاری در خصوص حوزه گردشگری با بیان اینکه اگر در این حوزه فعالیت نکنیم راه آهن و کوتاه شدن مسیر برایمان تهدید به وجود می آورد، بیان کرد: در حوزه گردشگری باید برنامه ریزی داشته باشیم تا فردی که می آید برای ما درآمدزا باشد.

** توسعه بوم گردی در روستاها اشتغالزایی و درآمدزایی را رونق می دهد

وی بوم گردی را فقط در محدوده روستاها و برای اهالی روستا دانست تا از این طریق کسب درآمد کنند و بیان کرد: اگر به مسئله بوم گردی توجه کنیم می توانیم در اشتغالزایی و درآمدزایی شاهد رونق باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به کارخانجات شهرک صنعتی افزود: من در خدمت مالکین واحد های تولیدی هستم، به مسائل آنها رسیدگی می کنم و در این راستا شرکت هایی وجود داشت که از حالت نیمه فعال به فعال ارتقا پیدا کردند.

** ایجاد ستاد سرمایه گذاری در گیلان

سالاری در خصوص جذب سرمایه گذار، از ایجاد یک ستاد سرمایه گذاری خبر داد و اذعان کرد: با این ستاد به سرمایه گذاران اطمینان می دهیم که بخشی از گرفتاری ها حل شود لیکن این خصلت سرمایه گذار است که چندین مکان را بررسی کند و در نهایت با محاسبات خود تصمیم به سرمایه گذاری بگیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه