وضعیت مرکز انتقال خون رشت در شأن مردم نیست

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت:‌ ‌وضعیت کنونی مرکز انتقال خون رشت به‌هیچ عنوان مناسب نبوده و در شأن مردم و اهدا کنندگان آن نیست.

وضعیت مرکز انتقال خون رشت در شأن مردم نیست

به گزارش ۸دی، احمد مرادی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای ترغیب و تشویق بیشتر مردم به امر اهدای خون به یکسری امکانات از ابنیه گرفته تا تجهیزات پزشکی نیاز است اما در حال حاضر این وضعیت در مرکز انتقال خون رشت به‌هیچ عنوان مناسب نیست.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان بیان داشت:‌ فضا و ساختمان موجود مرکز انتقال خون رشت در حال حاضر بسیار نامناسب و محدود است اما با تمام این کمبودها و وضعیت موجود،‌ همواره شاهد استقبال شهروندان خیر این شهر و صف کشیدن طولانی آن‌ها جهت اهدای خون هستیم.

مرادی تقویت امکانات مرکز انتقال خون رشت را ضروری خواند و افزود:‌ به اعتقاد بنده نگاه به سازمان انتقال خون باید منصفانه باشد یعنی در مقابل دریافت خدمات و فرآورده‌های خونی از اهداکنندگان مستمر،‌ باید یکسری امکانات لازم و اولیه برای رفاه حال آنان تدارک دیده شود.

وی در مورد فعالیت انتقال خون گیلان و ایجاد مرکز سلول‌های بنیادی بیان داشت:‌ وظیفه خطیر ایجاد سلول‌های بنیادی،‌ خون‌ساز و بندناف از ده سال قبل بر عهده سازمان انتقال خون کشور نهاده شد اما مرکز انتقال خون گیلان فعالیت خود در این حیطه را از سال ۹۵ آغاز کرده است.

مدیرکل انتقال خون گیلان به فعالیت خوب مرکز انتقال خون گیلان در این زمینه اشاره کرد و گفت:‌ با آن‌که مدت زمان زیادی از شروع فعالیت مرکز انتقال خون گیلان در مورد سلول‌های بنیادی در جهت درمان بیماران خاص نگذشته تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

مرادی با بیان این نکته که با تزریق مغز استخوان سالم به بدن فرد مبتلا به سرطان بیماری وی بهبود پیدا می‌کند گفت:‌ پس از تخلیه مغز استخوان فرد بیمار و تزریق فرآورده خونی سالم، بدن فرد مبتلا به بیماری سرطان شروع به تولید سلول‌های بالغ کرده و پروسه درمان تکمیل می‌شود.

وی ‌در دسترس بودن مراکز انتقال خون را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ برای اشاعه امر پسندیده اهدای خون در جامعه تنها تبلیغات و فرهنگ‌سازی در بین مردم جوابگوی تحقق این امر نیست بلکه افزایش امکانات و تجهیزات مورد نیاز در مراکز اهدای خون نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل انتقال خون گیلان در مورد شرایط لازمه داوطلبان برای اهدای خون نیز ابراز داشت:‌ داشتن سلامت جسمی کامل،‌ نداشتن بیماری خاص و خطرناک و شاخصه‌های استاندارد تعریف شده جهت اهدای خون از جمله مواردی هستند که قبل از پذیرش داوطلبان‌ به‌طور دقیق بررسی می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه