مدیرکل انتقال خون گیلان:

شبکه استانی تأمین خون در گیلان راه‌اندازی شد

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت:‌ با راه‌اندازی شبکه استانی خون در گیلان،‌ نیاز تمام بیمارستان‌ها به انواع فرآورده‌های خونی رصد می‌شود.

شبکه استانی تأمین خون در گیلان راه‌اندازی شد

به گزارش ۸دی،‌ احمد مرادی صبح امروز در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت: سازمان انتقال خون گیلان برای تسریع در روند رساندن خون و فرآورده‌های آن به بیماران بستری،‌ یک شبکه استانی را تعریف کرده که به سبب آن نیاز تمام بیمارستان‌های استان رصد می‌شود.

مدیرکل انتقال خون گیلان عنوان کرد:‌ در سال ۹۵ حدود ۷۳ هزار نفر اهداکننده مستمر خون و فرآورده‌های خونی در گیلان وجود داشت که این آمار در حال حاضر با وجود همه تلاش‌ها و پیگیری‌های به‌عمل آمده در راستای ترغیب مردم،‌ به عدد ۸۳ هزار نفر اهداکننده رسیده است.

مرادی‌ گفت: در حال حاضر طبق آخرین اطلاعات و آمارهای موجود بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در گیلان شرایط لازم جهت اهدای خون و انواع فرآورده‌های خونی را دارند که ترغیب آن‌ها به اهدای خون به افزایش امکانات و تجهیزات موجود در مراکز انتقال خون بستگی دارد.

وی‌ ابراز داشت:‌ گیلان بر طبق آمارها هم‌اکنون در ردیف پنج استان‌ پرمصرف خون و انواع فرآورده‌های خونی کشور قرار دارد و این در حالی است که از لحاظ تعداد اهداکنندگان مستمر و مقدار خونی که از این افراد گرفته به به سیستم وارد می‌شود در رده یازدهم کشور قرار دارد.

مدیرکل انتقال خون گیلان افزود:‌ بزرگترین هدف و اولویت نخست سازمان انتقال خون گیلان،‌ برطرف کردن نیازهای اساسی بیماران بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان است تا دیگر هیچ بیماری به همراه خانواده‌اش دغدغه و نگرانی خاصی از بابت تأمین خون مورد نیاز نداشته باشد.

مرادی تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که سازمان انتقال خون گیلان با جدیت به‌دنبال اجرای آن در بیمارستان‌ها بوده این است که با همکاری متقابل مراکز دانشگاهی و بیمارستان‌های موجود استان ضمن کاهش میزان مصرف خون و فرآورده‌های خونی از روش‌های جایگزین درمانی استفاده شود.

وی‌ بیان داشت: در کنار برنامه‌ کاهش میزان مصرف خون در استان،‌ رساندن هر چه سریع‌تر خون به بیماران بستری در بیمارستان‌های گیلان که به علت نبود و یا کمبود خون و فرآورده‌های خونی، عمل جراحی آن‌ها هفته‌ها به تعویق می‌افتد از جمله اولویت‌های انتقال خون گیلان است.

مدیرکل انتقال خون گیلان‌ افزود: ‌راه‌اندازی شبکه استانی تأمین خون در استان یکی از اقدامات بسیار مؤثر در مسیر رفع نیاز بیماران به خون و انواع فرآورده‌های خونی است به طوری‌که با اجرای صحیح این طرح، بیماران در گیلان به غیر از انجام عمل جراحی دغدغه‌ دیگری نخواهند داشت.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه