مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان:

محرومیت‌زدایی از مهمترین دغدغه‌های سپاه قدس گیلان است

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان ‌گفت: محرومیت‌زدایی از چهره شهرها و روستاهای گیلان از مهمترین دغدغه‌های سپاه قدس گیلان است.

محرومیت‌زدایی از مهمترین دغدغه‌های سپاه قدس گیلان است

به گزارش ۸دی، احمد ابراهیمی اظهار داشت: سپاه قدس گیلان ‌در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی خود و برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان انواع کلاس‌های جبرانی و آموزشی را به‌ همت گروه‌های جهادی برگزار می‌کند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در مورد برگزاری برنامه‌های آموزشی ‌بیان کرد:‌ برگزاری انواع کلاس‌های جبرانی،‌ آموزشی و مذهبی ویژه دانش‌آموزان به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار استان از جمله برنامه‌های سپاه قدس گیلان است.

ابراهیمی محرومیت‌زدایی از چهره شهرها و مناطق روستایی را از مهم‌ترین دغدغه‌های سپاه قدس گیلان اعلام کرد و ابراز داشت:‌ فراهم آوردن انواع امکانات در حوزه‌های مختلف و تلاش برای رفع چهره فقر از مناطق مختلف استان از جمله رئوس مهم فعالیت گروه‌های جهادی سپاه است.

وی با بیان این نکته که سپاه قدس گیلان همزمان در چندین عرصه مختلف در حال ارائه خدمات جهادی به مردم است تصریح کرد:‌ بسیج سازندگی سپاه فعالیت‌های راهبردی خود را در حوزه‌های اقتصادی،‌ فرهنگی و عمرانی با رویکرد رفع محرومیت در مناطق مختلف دنبال می‌کند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان برگزاری برنامه‌هایی با رویکرد فرهنگی برای نسل‌های جدید را ضروری اعلام کرد و افزود:‌ برپایی جشن‌ها و مراسمات مذهبی در کنار یادواره‌های شهدا نقش مهمی در انتقال و حفظ ارزش‌های اسلامی به نوجوانان و جوانان دارد.

وی ترویج هر چه بیشتر شعائر دینی و مذهبی در جامعه را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد:‌ برای مقابله جدی با تهاجم فرهنگی و جلوگیری از بروز انواع آسیب‌های اجتماعی باید کودکان،‌ نوجوانان و جوانان را در این مسیر پر فراز و نشیب نسبت به خطرات احتمالی آگاه کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از فعالیت گروه‌های جهادی محله محور سخن گفت و عنوان کرد:‌ سپاه قدس گیلان جهت اجرای برنامه‌های خود با رویکرد محرومیت‌زدایی،‌ گروه‌های جهادی محله محور را در تمام پایگاه‌های مقاومت بسیج راه‌اندازی کرده است.

ابراهیمی با بیان این نکته که اجرای برنامه‌های فرهنگی با کمک گروه‌های جهادی محله محور روند بسیار خوبی گرفته است بیان داشت:‌ در راستای برگزاری کلاس‌های آموزشی و برای ارتقای سطح آن‌ها با برخی از دستگاه‌ها و ادارات مرتبط با این امر نیز رایزنی‌هایی انجام شده است.

وی از رویکرد جدید پایگاه‌های مقاومت بسیج و استفاده از ظرفیت‌های مساجد استان سخن گفت و افزود:‌ با هماهنگی‌های انجام شده مشکل تأمین فضای مورد نیاز برای برگزاری فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی گروه‌های جهادی با استفاده از ظرفیت‌های مساجد برطرف شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان توانمندسازی پایگاه‌های بسیج را نیز از دیگر تمهیدات سپاه قدس گیلان نامید و بیان داشت:‌ تجهیز و فراهم آوردن امکانات آموزشی و فرهنگی در کنار ایجاد کتابخانه‌ها در برخی از پایگاه‌های مقاومت بسیج اخیراً با شدت بیشتری در حال انجام است.

ابراهیمی‌ نحوه مشارکت سپاه در طرح‌های سالم‌سازی دریا در سواحل استان گیلان را نیز تشریح کرد و گفت:‌ در حال حاضر نیروی انتظامی متولی ایجاد نظم و امنیت و امور فرهنگی در طرح‌های سالم‌سازی است اما گروه‌های جهادی سپاه نیز در این امر مشارکت بسیار فعالی دارند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه