بررسی حواشی استقلال و سرخ‌های گیلان؛

گزارش اولین برنامه نود فصل جدید

عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته بازی‌های لیگ برتر را مورد بررسی قرار داد و به حواشی نقل و انتقالاتی استقلال و مالکیت سپیدرود پرداخت.

گزارش اولین برنامه نود فصل جدید

به گزارش هشت دی،برنامه نود دوشنبه شب(هشتم مردادماه) از ساعت ۲۲:۵۵ آغاز شد که پخش مسابقات و حواشی هفته اول فصل جدید لیگ برتر، انتقادات از برگزاری مراسم برترین‌های سال فوتبال ایران، عملکرد باشگاه استقلال در نقل و انتقالات، آخرین وضعیت تیم‌های لژیونرهای ایرانی، حضور علیرضا جهانبخش در برایتون انگلیس، تماشاگران فوق‌العاده نساجی و وضعیت نامشخص مالکیت باشگاه سپیدرود جزو آیتم‌های آن بود که گزارش مشروح این اتفاقات را در زیر می‌خوانید:

* نظرسنجی

«بهترین نقل و انتقال فصل؟»؛ سوال نخستین برنامه نود در فصل جدید است که مخاطبان آن می‌توانند با ارسال یکی از گزینه‌های «مرتضی تبریزی»، «مهدی ترابی»، «جان توشاک»، «سروش رفیعی»، «امیر قلعه‌نویی» و «محسن مسلمان» نظر خود را ارسال کنند.

* آیتم‌های برنامه نود انتقادی آغاز شد؛ نحوه برگزاری مراسم و نوع انتخاب برترین‌های سال فوتبال ایران در بخش اول این برنامه مورد بحث قرار گرفت و مصاحبه‌هایی از محسن مسلمان، سید جلال حسینی و … پخش شد.

* فتاحی: قبول داریم اشتباه داشتیم

سعید فتاحی، مسؤول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود راجع به انتقادات از برگزاری مراسم برترین‌های سال فوتبال ایران اظهار کرد: ۱۰۰ درصد قبول داریم که نواقصی وجود دارد؛ به همین خاطر آقای تاج نامه زدند و گفتند کارگروهی تشکیل شود تا سال آینده برنامه به این شکل نباشد.

او ادامه داد: ما بر اساس آرای خود فوتبالی‌ها(سرمربیان، روسای هیات فوتبال، اصحاب رسانه و …) این انتخاب‌ها را داشتیم؛ الان از آقای کی‌روش خواستند تا بهترین بازیکن و مربی دنیا در ۲۰۱۸ را انتخاب کنند ولی ایشان هر ساله این لیست در اختیار سازمان لیگ قرار می‌دهد و ما از مربیان می‌پرسیم، کی‌روش هم نظرش را اعلام می‌کند و بعد از شمارش، به فیفا اعلام می‌شود؛ کی‌روش می‌تواند نظر شخصی‌اش را اعلام کند ولی به احترام سرمربیان ایرانی، نظر آنها را می‌گیرد؛ الان هم به من فرستاده تا نظرخواهی کنم.

فتاحی اضافه کرد: از سال دیگر قبل از رای‌گیری برای مراسم برترین‌ها، به رای دهندگان می‌گویم آرای آنها اعلام می‌شود ولی امسال به دلیل اینکه چنین موضوعی را نگفته بودیم، نمی‌توانیم از آرا رونمایی داشته باشیم ولی این حق را برای کاندیداها قائل هستیم تا دراختیارشان بگذاریم.

مسؤول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در مورد تعداد رای دهندگان در این برنامه اظهار کرد: دقیق نمی‌دانم که چه تعداد بود و چه اندازه جواب آرا آمده است؛ آمار رای دهنده‌ها را ندارم، اما همین الان آقای مسلمان می‌تواند قبل یا بعد از بازی هفته دوم بیاید تا آرا را تحویل ایشان دهیم.

او تصریح کرد: سال‌های گذشته کسی که بیشترین پاس گل را داده بود، به‌عنوان بهترین پاسور انتخاب می‌کردیم، اما از این فصل برنامه تغییر کرده است.

فتاحی ادامه داد: ار از من هم قبل جام جهانی می‌پرسیدید، می‌گفتم حسینی، دروازه‌بان استقلال بهترین بود ولی بعد از جام جهانی از هر کسی می‌پرسیدید، بیرانوند را به دلیل آن عملکرد بهترین دروازه‌بان می‌دانست؛ البته ما هم اشکال‌ها را قبول داریم.

او عنوان کرد: فرم‌ها را قبل از جام جهانی به کسانی که مشخص شده بودند و می‌توانستند رای دهند، فرستادیم ولی تا زمانی که دوستان فرستادند، بعد از جام جهانی شد؛ از سال آینده در کارگروهمان دو نفر از رسانه‌ها را می‌آوریم تا بحثی پیش نیاید.

مسؤول برگزاری مسابقات سازمان لیگ راجع به انتقاد از تاخیر در شروع مراسم برترین‌های سال فوتبال ایران اظهار کرد: اگر ما دیر شروع کردیم، به دلیل عدم هماهنگی پخش صدا و سیما بود؛ یک سری از دوستان مثل آقای روشن هم که در این مراسم حضور نداشتند، دعوت شده بودند ولی نیامدند؛ ایشان نیامد و به جای ایشان، آقای برهانی دو بار جایزه داد.

فتاحی اضافه کرد: هر پیشنهاد فوتبالی و غیر فوتبالی است، دوستان بدهند تا سال آینده این مراسم بهتر برگزار شود؛ البته در موضوع انتخاب‌ها همیشه بحث است.

او یادآور شد: در گذشته آیتمی به نام بهترین مهاجم و بخش دیگری به‌عنوان بهترین گلزن داشتیم؛ یک سری از دوستان منتقد این موضوع بودند که حذف کردیم؛ آیتم‌های ما به غیر از لیگ برتر فوتبال است و بخش های زیادی داریم ولی با این وجود از سال بعد به بهترین شکل برگزار می‌کنیم؛ الان هم اگر آرا را رسانه‌ای نمی‌کنیم به دلیل این است به رای دهنگان نگفته بودیم که رای‌شان رسانه‌ای می‌شود.

مسؤول برگزاری مسابقات سازمان لیگ درباره عدم انتخاب علیرضا فغانی به‌عنوان بهترین داور سال ابراز کرد: کمیته داوران بهترین داور و کمک داور را اعلام می‌کند؛ آقای فغانی را به این مراسم دعوت کردیم و قبل از مرد سال که قرار بود آقای تاج جایزه را بدهد، برنامه داشتیم از ایشان تقدیری داشته باشیم؛ البته از نظر من ایشان بهترین داور لیگ بود ولی طبق امتیازهای کمیته داور بیژن حیدری بهترین شد؛ بهترین زمان برای تقدیر از آقای فغانی و تیم داوری او، قبل از اعلام مرد سال فوتبال ایران بود؛ بهترین داور را کمیته داوران اعلام می‌کند.

فتاحی در مورد اظهارات بهمنی، مسؤول روابط عمومی سازمان لیگ که گفته بود مراسم برترین‌های سال ایران بهتر از اختتامیه جام جهانی برگزار شده، عنوان کرد: منظور آقای بهمنی اختتامیه بازی‌های لیگ بود که جشن قهرمانی پرسپولیس به طور منظم برگزار شد و ایشان نظرش را گفته است.

* لحظات جذاب بازی‌های هفته اول لیگ هجدهم در آیتمی پخش شد.

* عادل فردوسی‌پور عنوان کرد در فرم انتخاب برترین‌های سال که به دست مربیان لیگ برتری رسیده بود، بخش برای انتخاب برترین هیأت فوتبال وجود نداشت که این موضوع با اظهارات مسؤولان برگزاری مسابقات سازمان لیگ متفاوت است؛ ضمن اینکه سردبیر تعدادی از روزنامه‌ها در پیام‌هایی اعلام کردند به آنها لیستی برای انتخاب برترین‌های سال داده نشده بود.

* سایپا ۳ سپیدرود رشت ۰

– نکات بازی

اولین پیروزی علی دایی مقابل خداداد عزیزی در دوران مربیگری.
گلزنی علی دشتی در شروع کار با سایپا.
سپیدرود بدون برد خارج از خانه در تاریخ لیگ برتر.
برای اولین بار جدال علی دایی و خداداد عزیزی برنده داشت.
بهترین نتیجه هفته اول برای سایپا در ۱۴ فصل اخیر.

– خداد عزیزی: بازی سختی بود؛ از دقیقه ۶۰ به بعد بازیکنان ما نتوانستند شرایط خوبی داشته باشند ولی به نظرم در ادامه روز به روز شرایط ما بهتر خواهد شد.

* فولاد خوزستان ۲ پارس جنوبی جم ۱

نکته بازی: مهدی تارتار بدون پیروزی در هشت تقابل اخیر برابر فولاد.

– کنفرانس مربیان

مهدی تارتار: امروز بدشانس بودیم و در نتیجه یک بر یک باید کار فولاد را تمام می‌کردیم؛ موقعیت ۱۰۰ در صد گل داشتیم که از آنها استفاده نکردیم.
سید سیروس پورموسوی: بازی سختی داشتیم؛ در نخستین مسابقه فصل میزبان بودیم و مقابل تیم پارس جنوبی قرار گرفتیم که شایسته است ولی خدا را شکر سربلند از این بازی بیرون آمدیم.

* کارشناسی داوری با مسعود مرادی

– سایپا و سپیدرود

خطای مدافع سپیدرود روی رمضانی به درستی برای سایپا پنالتی اعلام شد.
علیاری با تکل روی کعبی خطا کرد و داور مسابقه در عدم اعلام خطا تصمیم اشتباهی داشت.
توپ در محوطه جریمه سپیدرود به دست کعبی برخورد کرد و باید پنالتی اعلام می‌شد.
کعبی روی بازیکن سایپا خطا کرد و باید کارت زرد می‌گرفت که داور به اشتباه حتی خطا هم تشخیص نداد.

– فولاد خوزستان و پارس جنوبی جم

لطفی، مدافع پارس جنوبی با دست شیمبا را هُل داد و علاوه بر اعلام پنالتی، باید کارت قرمز دریافت می‌کرد که داور تنها پنالتی تشخیص داد.
به دلیل اینکه بازیکنان دو تیم زودتر از زدن ضربه پنالتی بیت‌سعید وارد محوطه جریمه شدند و همچنین گوهری، دروازه‌بان پارس جنوبی از روی خط جلو آمد باید پنالتی تکرار می‌شد.
مدافع پارس جنوبی به دلیل ضربه با زانو به شیمبا باید کارت زرد دریافت می‌کرد.
پورامینی روی مریدی خطا کرد و برخلاف نظر داور، باید اعلام خطا می‌شد و بازیکن پارس جنوبی کارت زرد می‌گرفت.
ایوب والی به دلیل ضربه با استوک به مهاجم پارس جنوبی باید اخراج می‌شد.
لطفی با تکل روی شیمبا خطا کرد و باید دومین کارت زرد را دریافت می‌کرد.

* ترین‌های هفته اول لیگ برتر

– حرکات تکنیکی: وحید نامداری، پیمان شیرزادی، حسین کعبی، میثم کریمی، آرمان قاسمی و علی دشتی.
– تیرک دروازه: عبدالله ناصری(سایپا- سپیدرود)
– کار تیمی: ذوب‌آهن(برابر نساجی)
– خشونت: سجاد مشکل‌پور(استقلال- پیکان)
– نجات: شجاع خلیل‌زاده(پدیده- پرسپولیس)
– موقعیت از دست رفته: ابراهیم صالحی(فولاد- پارس جنوبی)
– مهار: بوژیدار رادوشوویچ(پدیده- پرسپولیس)
– گل: گابریل هرناندز(نساجی- ذوب‌آهن)

* ترین‌های بازیکنان

پاس: مهدی کیانی؛ شوت: پیمان بابایی؛ پاس کلیدی: محمدرضا خلعتبری؛ نجات دروازه: محسن فروزان و فرناندو دخسوس؛ قطع پاس: حسین ماهینی و آرمان قاسمی؛ دفع توپ: وفا هخامنش؛ دریبل: مهرداد محمدی، سعید صادقی و بشار رسن؛ تکل موفق: آرش رضاوند؛ نبرد هوایی: کی‌روش استنلی؛ خطای متحمل شده: اسماعیل فرهادی و مهدی کیانی.

* آیتمی به پایان حسرت ۲۴ ساله طرفداران نساجی قائم‌شهر و برگزاری نخستین بازی لیگ برتری این تیم برابر ذوب‌آهن اختصاص داشت.

* آیتمی به تماشاگران نساجی که به شکل جالبی از روی دیوار حاشیه ورزشگاه شهید وطنی در حال تماشای بازی با ذوب‌آهن بودند و داوود رفعتی، ناظر فدراسیون مانع از تماشای آنها می‌شد، اختصاص پیدا کرده بود.

* توضیح رفعتی برای مقابله با تماشاگران نساجی

داوود رفعتی، ناظر فدراسیون فوتبال و کمک داور سابق که در دیدار هفته اول نساجی و ذوب‌آهن ناظر بود، در گفت‌وگو با برنامه نود اظهار کرد: از مسؤولان قائم‌شهر به ویژه فرماندار این شهر تشکر می‌کنم که وضعیت ورزشگاه شهید وطنی را مهیای بازی‌های لیگ برتر کردند.

او ادامه داد: ناظر امنیتی فیفا هستم و در جام جهانی حضور داشتم؛ بنده باید متوجه باشم که امنیت تماشاگران به خطر نیافتد، به همین دلیل به آن تماشاگران نساجی گفتم که نباید در آن منطقه بازی را نگاه کنند و از نیروی انتظامی درخواست کردم با آنها مقابله داشته باشند؛ البته پنج ماشین شخصی صدا و سیما نیز در محوطه ورزشگاه بودند که نباید به آنجا می‌آمدند.

رفعتی تصریح کرد: جایگاه نشستن خانم عکاسی که بیرون از ورزشگاه شهید وطنی، بازی نساجی و ذوب‌آهن را عکاسی می‌کرد، به من ارتباطی نداشت چون در منزل مجاور استادیوم بود ولی آن تماشاگران نساجی روی دیوار استادیوم بودند و نمی‌توانستند در آنجا بنشینند.

* پدیده صفر پرسپولیس ۱

نکات بازی

اولین شکست پدیده در هفته اول در تاریخ لیگ برتر.
سومین برد متوالی پرسپولیس مقابل تیم‌های یحیی گل‌محمدی.
پرسپولیس برای سومین بار متوالی فصل را با پیروزی آغاز کرد.
پرسپولیس بدون شکست در هفته اول از لیگ ششم تاکنون.

– کنفرانس مربیان

یحیی گل‌محمدی با توجه به مشکلات قبل از مسابقه، کمی تمرکز تیمی ما از دست رفت؛ ۸۰ دقیقه تیم بهتر میدان بودیم و بیشتر صاحب توپ شدیم ولی متاسفانه نتیجه نگرفتیم.
برانکو ایوانکوویچ: اگر بازی را مقابل این تماشاگران نمی‌بردیم، سرافکنده می‌شدیم؛ همیشه نخستین بازی فصل و مسابقه در مشهد سخت است؛ بیشترین خوشحالی ما از کسب برد، گرفتن سه امتیاز و شروع خوب در ابتدای لیگ است.

* آیتم جذابی به آغاز فوتبالیست شدن وحید امیری و روندی که او از لرستان تا پرسپولیس و حالا ترابزون اسپور ترکیه داشت، اختصاص پیدا کرده بود.

* مصاحبه با هواداران معترض و ناراضی استقلال که از عملکرد این باشگاه در نقل و انتقالات این تیم ناراضی بودند، جزو آیتم‌های این برنامه قرار داشت.

* استقلال صفر پیکان صفر

نکات بازی

استقلال سه فصل بدون پیروزی در هفته نخست.
نخستین تساوی بدون گل استقلال در هفته اول.

– کنفرانس مربیان

وینفرد شفر: باید بگویم با وجود تمام مشکلات طی چند هفته اخیر و با وجود اردوی خوب و اخبار بدی که از تهران به تیم می‌رسید و با تمام این اتفاقات، نمایش خوبی داشتیم و بخاطر عملکرد تیمم در بازی امروز تبریک می‌گویم.
مجید جلالی: در دفاع تیم خوبی بودیم ولی آنقدر در بخش حمله خوب عمل نکردیم تا برنده شویم؛ آنقدر تا حدی خوب بودیم که یک امتیاز گرفتیم؛ شاید به ظاهر تساوی در هفته اول، مقابل استقلال و آن هم در ورزشگاه آزادی نتیجه بدی نباشد.

* کارشناسی داوری

– پدیده و پرسپولیس

علی علیپور به دلیل خطای شدید در دقیقه ۴ روی بازیکن پدیده باید از زمین اخراج می‌شد و کارت زرد کفایت نمی‌کرد.
خطا روی سیامک نعمتی و اعلام خطا به سود پرسپولیس تصمیم درستی از سوی داور مسابقه بود.
برهم خوردن تعادل علیپور در محوطه جریمه پدیده، خطای پنالتی نبود و داور تصمیم درستی داشت.
خطا روی کمال کامیابی‌نیا در سمت راست زمین اتفاق نیافتاد ولی این هافبک پرسپولیس روی مدافع پدیده با ضربه به صورت خطا کرد و باید با کارت زرد جریمه می‌شد.

– استقلال تهران و پیکان

خطای سجاد مشکل‌پور روی آقایی باید با کارت قرمز همراه می‌شد، اما داور به اشتباه کارت زرد نشان داد و در اشتباهی دیگر فراز امامعلی را جریمه کرد.
آقایی، بازیکن استقلال به دلیل خطا با کف استوک روی علی حمودی باید با کارت قرمز جریمه می‌شد که داور چنین تصمیمی نگرفت و اشتباه کرد.
کمک داور اول بازی در جای‌گیری‌های خود اشتباه داشت.

* آیتمی راجع به عملکرد استقلال در فصل نقل و انتقالات پخش شد که در آن به جدایی نفرات تاثیرگذار مثل امید ابراهیمی، امید نورافکن، مامه تیام، سرور جپاروف و سید مجید حسینی و خریدهای این تیم که بیشتر بازیکنان آسیب دیده بودند، اشاره شد.

* عادل فردوسی‌پور راجع به آخرین وضعیت تیم‌های بازیکنان ایرانی که در فصل جدید فوتبال خود را خارج از ایران دنبال می‌کنند، توضیحاتی ارائه داد.

* در گزارشی، عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران طی یک هفته اخیر پخش شد.

* آیتمی به شهر و باشگاه برایتون اختصاص داشت و راجع به شرایط این تیم، هواداران و … توضیحاتی ارائه شد.

* سپاهان صفر صنعت نفت آبادان صفر

نکات بازی

سپاهان ۶ بازی بدون برد مقابل صنعت نفت در دیدارهای اخیر لیگ برتر و جام حذفی.
سپاهان برای سومین فصل پیاپی مسابقات لیگ را بدون برد آغاز کرد.

– کنفرانس مربیان

سرجیو: موقعیت‌های زیادی از دست دادیم ولی به مرور زمان با سازماندهی خیلی بهتری کار کردیم و از عملکرد بازیکنانم خوشحال هستم.
امیر قلعه‌نویی: امروز سکوها بی‌روح بود؛ متاسفانه ورزش ما سال‌هاست قائم به شخص است؛ قبلا سازمان تربیت بدنی و حالا در وزارت ورزش شرایط متفاوتی می‌بینیم؛ امسال نخستین بازی فصل ما را بدون تماشاگر کردند؛ از مسؤولان کمیته انضباطی  خواهش می‌کنم دیدارهای هفته بعد تراکتور و صنعت نفت را با تماشاگر کنند و آنها را ببخشند؛ فوتبال بدون جمعیت معنایی ندارد؛ امروز  فوتبال جالبی نبود؛ ایجاد موقعیت کردیم و می‌توانستیم با اختلاف یکی، دو گل برنده شویم ولی مطابق میل کادر فنی بازی نکردیم.

* گسترش فولاد ۱ استقلال خوزستان ۱

نکات بازی

استقلال خوزستان در پنج تقابل اخیر برابر گسترش فولاد به پیروزی نرسیده است.
دخسوس بدون شکست برابر استقلال خوزستان.

– یزدی، مربی استقلال خوزستان: نوساناتی در تیم‌ها بوده ولی این نوید را می‌دهم با توجه به جوانی تیم ما، در بازی‌های آینده بهتر کار می‌کنیم.

* نفت مسجدسلیمان صفر تراکتورسازی صفر

نکته بازی: تراکتورسازی برای چهارمین فصل پیاپی لیگ را بدون پیروزی آغاز کرد.

– کنفرانس مربیان

جان توشاک: سه، چهار مسابقه ابتدایی لیگ همیش سخت است؛ مشکلاتی قبل از فصل داشتیم ولی با این حال نتیجه خوبی کسب کردیم و امیدوار هستیم در ادامه فصل عملکرد بهتری داشته باشیم.
عبدالله ویسی: شرایط بازی در هفته‌های اول همیشه سخت است و نباید بازنده شوید؛ می‌خواستیم مردم را خیلی خوشحال کنیم ولی این اتفاق نیافتاد و امیدوار هستیم در مسابقات خانگی بعد، سه امتیاز را بگیریم.

* کارشناسی داوری

– سپاهان و صنعت نفت

خطای پنالتی روی یزدانی اتفاق نیافتاد و تصمیم داور در ادامه بازی درست بود.
وفا هخامنش روی مهاجم سپاهان خطایی مرتکب نشد و به درستی مسابقه به جریان افتاد.

– گسترش فولاد و استقلال خوزستان

شماره ۱۸ استقلال خوزستان به دلیل خطای شدید روی بازیکن گسترش فولاد باید اخراج می‌شد که داور این کار را انجام نداد.
بازیکن گلزن استقلال خوزستان قبل از زدن ضربه، در آفساید بود و کمک داور باید آفساید اعلام می‌کرد.

* تن‌زاده: الماس‌خاله فوتبال گیلان را نابود کرد

جواد تن‌زاده، مالک سابق باشگاه سپیدرود در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود راجع به کنار گذاشتن شدن او از مالکیت این باشگاه اظهار کرد: متاسفانه اتفاقات نادر در هیأت فوتبال استان گیلان همیشه می‌افتد؛ باید دید این تغییر مالکیت‌ها با چه اهدافی صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: در نهم خردادماه ۹۷ رای داوری از سوی اداره کل به ما داده می‌شود و در آن آمد قراردادی که با ما داشتید، از ۳ میلیارد و نیم، فقط ۲ میلیارد و چند صد میلیون پرداخت کرده‌اید؛ آن یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را هم که نداده بودیم، مطالبات سال‌های قبل بود که عدم پرداخت آنها اتفاق عجیب و واجبی نبود.

تن‌زاده تصریح کرد: من در مدت کوتاهی ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کردم و فسخ قرارداد ما فقط باید در دادگاه انجام می‌گرفت که شکایت خود را نیز اعلام کردیم؛ رای دادگاه هم داده شد ولی هیأت فوتبال استان گیلان با جعل عنوان و بدون در نظر گرفتن رای دادگاه، اجازه را به افراد دیگری داد تا مدیریت تیم را در دست بگیرند.

مالک سابق باشگاه سپیدرود تصریح کرد: همین الان بخشی که مدیریت تیم را بر عهده دارد، با هیأت فوتبال استان دچار مشکل است و از سوی دیگر، معاون اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان هفته قبل به دنبال اسپانسر و مالک جدید برای سپیدرود بود که اتفاق عجیبی است.

او اضافه کرد: بیست و چهارم خردادماه رای دادگاه ما آمد و ۲۰ روز حق اعتراض داشتیم ولی هیأت فوتبال گیلان در همان روز تیم را به بخش دیگری واگذار کرد و فروش مال غیر اتفاق افتاد؛ ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مطالبات به همراه هزینه‌های جاری تیم را باید می‌دادیم که بیشتر آن را دادیم و در مجموع حدود ۴ میلیارد و نیم طی چهار ماه پرداختی داشتیم و فقط از مطالبات یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را ندادیم.

تن‌زاده خطاب به الماس‌خاله، رئیس هیأت فوتبال استان گیلان گفت: شما مافیای فوتبال در گیلان تشکیل دادید و می‌خواهید با تغییر مالکیت، ۵ درصد از مبلغ حق انتقال را بگیرید که در این مدت دو بار ۱۷۵ میلیون تومان دریافت کردید؛ آقای الماس‌خاله! شما فوتبال گیلان را نابود کردید.

* نوین: سپیدرود را قانونی گرفتم

محمد نوین، مالک باشگاه سپیدرود رشت در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود راجع به مراحل واگذاری این تیم به او اظهار کرد: ما فرایند قانونی را با قراردادی که با آقای مومنی داشتیم و به تایید اداره کل ورزش و جوانان و هیأت فوتبال استان گیلان رسید، انجام دادیم.

او ادامه داد: علاقه داشتم که مدیریت تیم سپیدرود را برعهده بگیرم و به همین خاطر به اداره کل ورزش و جوانان و هیأت فوتبال استان گیلان درخواستم را ارائه کردم.

نوین عنوان کرد: تمام چک‌های مالک قبلی را پرداخت کردم و مشکلی از این بابت وجود ندارد؛ یک میلیارد و ۸۰۰-۷۰۰ میلیون تومان باید طی سه ماه باید پرداخت می‌کردیم که بخش زیادی از آن انجام شده است.

او یادآور شد: آقای تن‌زاده سفسطه می‌کنند و ما قرارداد واگذاری امتیاز شرکت سپیدرود برای حضور در لیگ برتر را رسما دریافت کردیم.

* الماس‌خاله: تن‌زاده در خواب است

محمدرضا الماس‌خاله، رئیس هیأت فوتبال استان گیلان در گفت‌وگوی تلفنی اظهار کرد: آقای تن‌زاده می‌گویند دکتری دارند ولی لحن صحبت ایشان زیر دیپلم است؛ ایشان همیشه خواب هستند؛ ما قرارداد بسیار ساده‌ای بستیم که ایشان نتوانست از عهده آن بر بیاید.

او ادامه داد: قبول داریم آقای تن‌زاده کمک کردند ولی با سه برگه قرارداد را به ایشان دادیم چون حرف از مردانگی می‌زد، اما خودشان براساس مردانگی که دارند، می‌خواستند سر مردم را کلاه بگذارند؛ سپیدرود تیم ریشه‌داری است و می‌خواستیم این تیم که کمترین بدهی را دارد، مشکلی ندداشته باشد که این اتفاق نیافتاد.

الماس‌خاله ابراز کرد: ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی بود که قرار شد آقای تن‌زاده طی زمان مشخص پرداخت کنند ولی این کار را انجام ندادند و براساس اینکه در قرارداد آمده بود تا پایان فصل این کار انجام شود، چنین کاری صورت ندادند و مالکیت از ایشان گرفته شد.

رئیس هیأت فوتبال استان گیلان گفت: پروانه باشگاه سپیدرود قابل واگذاری به شخصی نیست و هر کسی می‌خواهد، باید به اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان مراجعه کند و فقط برای یک فصل واگذار شده است؛ تن‌زاده قدرت پرداخت ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را نداشت و داوری حکم کرد که ایشان مالک باشگاه نیست.

* نتیجه نظرسنجی

بیش از یک میلیون و ۲۳۹ هزار نفر در نظرسنجی این هفته برنامه نود شرکت کردند که حدود ۳۱ درصد آرا، مهدی ترابی را بهترین نقل و انتقالات فصل فوتبال ایران می‌دانستند.

برنامه نود این هفته، ساعت ۰۲:۱۰ بامداد روز سه‌شنبه، نهم مردادماه خاتمه یافت.

منبع: ورزش سه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه