سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان:

تولید گوشت قرمز در گیلان افزایش می‌یابد

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان‌ گفت:‌ میزان تولید گوشت قرمز ‌در گیلان تا پایان امسال با افتتاح واحدهای بزرگ تولیدی افزایش پیدا می‌کند.

تولید گوشت قرمز در گیلان افزایش می‌یابد

به گزارش ۸دی، حجت علی‌اکبر نژاد اظهار داشت:‌ با افتتاح و بهره‌برداری از واحدهای بزرگ پرواربندی به ظرفیت مجموعاً سه هزار رأس دام،‌ میزان تولید فرآورده گوشت قرمز در استان گیلان تا پایان امسال به نحو بسیار چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان در مورد افتتاح پروژه‌های بزرگ تولید گوشت قرمز در استان عنوان کرد:‌ در هفته دولت امسال مرحله نخست واحد پرواربندی هزار رأسی با سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت شیر پگاه در استان گیلان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

علی اکبرنژاد از مشارکت بخش خصوصی در ساخت یک واحد بزرگ ۲ هزار رأسی در لشت نشاء خبر داد و تصریح کرد:‌ در حال حاضر موافقت اصولی جهت ساخت این مجموعه بزرگ تولید دام گوشتی صادر شده و امیدواریم عملیات اجرایی آن نیز به زودی در مکان مورد نظر آغاز شود.

وی با اشاره به افزایش تولید گوشت قرمز در استان گیلان در مورد این موضوع خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم با آغاز به کار واحدها و مجموعه‌های بزرگ تولیدی و پرواربندی دام،‌ سهم استان گیلان در میزان تولید گوشت قرمز تا پایان امسال با افزایش بسیار چشمگیری مواجه شود.

علی اکبرنژاد استان گیلان را از جمله مراکز واردکننده گوشت قرمز در کشور خواند و عنوان کرد:‌ در حال حاضر با توجه به عدم گسترش واحدهای پرواربندی بزرگ، ‌بیشتر نیاز استان گیلان در حوزه گوشت قرمز از سایر استان‌های همجوار آن نظیر اردبیل و قزوین تأمین می‌شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و مشکلات تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت:‌ نوسانات جهانی در قیمت انواع نهاده‌ها و غذای دام،‌ تولیدکنندگان گیلانی را نیز همانند سایر فعالان این حوزه در سراسر کشور با موانع بزرگی مواجه کرده است.

وی از تأثیر افزایش خوراک دام بر روی قیمت گوشت قرمز سخن گفت و تصریح کرد:‌ قیمت هر کیلو دام زنده در بازار هم‌اکنون بین ۲۲ تا ۲۵ هزار تومان و قیمت گوشت قرمز نیز حدود ۴۵ هزار تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان در مورد علل عدم وجود مجموعه‌های تولیدی و پرواربندی دام در این استان ابراز داشت:‌ مشکل کمبود زمین و وجود خرده مالکی از جمله دلایل عدم ساخت مجموعه‌های تولیدی بزرگ دام و پرواربندی در استان گیلان است.

علی اکبرنژاد از برنامه راهبردی جهاد کشاورزی گیلان در مورد حمایت و احداث واحدهای بزرگ صنعتی پرواربندی دام سخن گفت و بیان داشت:‌ با افتتاح و بهره‌برداری از مجموعه‌های بزرگ پرواربندی،‌ در آینده‌ای نزدیک سهم گیلان در حوزه تولید گوشت قرمز افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ ز

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه