مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان خبر داد:

احداث ۱۴سد بزرگ در گیلان

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان‌ گفت:‌ استان گیلان ساخت ۱۴ سد بزرگ را در مناطق مختلف خود در حال اجرا دارد که از میان این‌ طرح‌ها ۴ مورد مربوط به سدهای بزرگ بتنی است.

احداث ۱۴سد بزرگ در گیلان

به گزارش ۸دی،‌ کاظم لطفی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای گیلان امسال با یک حرکت جهادی،‌ ظرفیت آب‌بندان‌های این استان را از حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون مترمکعب به حدود ۴۵۰ میلیون متر مکعب دیگر افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان افزایش ظرفیت آب‌بندان‌ها در استان را یکی از راهبردهای اصلی این شرکت اعلام کرد و افزود:‌ مساحت تقریبی آب‌بندان‌های گیلان به حدود ۸ هزار و ۸۰۰ متر می‌رسد که با اجرای یک برنامه موفق،‌ افزایش ظرفیت آن‌ها را تحقق بخشیدیم.

لطفی اجرای پروژه‌های سد لاستیکی را نیز یکی دیگر از برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای گیلان دانست و در مورد آن ابراز داشت:‌ هم‌اکنون اجرای ۱۱ سد لاستیکی در مناطق جلگه‌‌ای در حال اجرایی شدن است که پیش‌بینی می‌شود ۷ عدد آن تا پایان امسال وارد مدار بهره‌برداری شوند.

وی بازچرخانی آب را از دیگر راهبردهای اصلی شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی اعلام کرد و‌ افزود:‌ یکی از مهم‌ترین مسائلی که امسال در موفقیت این شرکت در امر مدیریت منابع آبی استان دخیل بوده طرح بازچرخانی آب از کانال‌ها‌ بود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان در مورد روند ساخت سدهای بتنی در استان نیز خاطرنشان کرد:‌ گیلان تنها استانی در کشور است که ساخت ۱۴ سد بزرگ را در مناطق مختلف خود در حال اجرا دارد که از میان این‌ طرح‌ها ۴ مورد مربوط به سدهای بزرگ بتنی است.

لطفی به اجرای طرح‌های زودبازده و کوتاه مدت توسط شرکت آب منطقه‌ای گیلان اشاره کرد و بیان داشت:‌ در سال ۹۷ و با یک کار انقلابی،‌ ۱۳۰ پروژه زودبازده در سطح استان گیلان اجرایی شد که بر این اساس نزدیک به هزار و ۱۰۰ کیلومتر از انهار درجه یک و دو و کانال‌ها لایروبی شدند.

وی هدف اصلی شرکت آب منطقه‌ای گیلان را مدیریت بهینه مصرف و ارتقای امکانات و زیرساخت‌ها دانست و تصریح کرد:‌ در سال‌های آینده با اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌های سدسازی وضعیت استان گیلان از لحاظ تأمین منابع آبی و مصرف بهینه ارتقاء چشمگیری پیدا خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه