مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ‌گیلان:

شبکه‌های انتقال آب روستایی گیلان نوسازی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ‌گیلان گفت: نوسازی سالانه ۵۰۰ کیلومتر از شبکه‌های انتقال آب روستایی در دستور کار آبفار گیلان قرار دارد.

شبکه‌های انتقال آب روستایی گیلان نوسازی می‌شود

به گزارش ۸دی، محب‌علی رنج‌ور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌‌ با توجه به فرسوده بودن زیرساخت‌های انتقال آب روستایی در گیلان،‌ شرکت آبفار استان هرساله نوسازی و تعویض حدود ۵۰۰ کیلومتر از شبکه‌ها و خطوط انتقال آب را در دستور کار خود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ‌گیلان در مورد تأمین بودجه لازم جهت اجرای طرح‌های نوسازی خطوط انتقال آب عنوان کرد:‌ امسال از محل اعتبارات استانی مصوب شده در حدود ۷۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های نوسازی و تعویض خطوط انتقال آب روستایی گیلان جذب شد.

رنج‌ور با تأکید بر این نکته که برنامه نوسازی خطوط انتقال آب روستایی در گیلان به اعتبارات بیشتری نیازمند است تصریح کرد:‌ با توجه به حجم فرسودگی زیرساخت‌ها بدون تخصیص منابع ملی و تنها با استفاده از ردیف‌های محدود استانی نمی‌توان این پروژه‌ها را به سرانجام مشخصی رساند.

وی میزان فرسودگی تأسیسات انتقال آب روستایی گیلان را برشمرد و در توضیح جزئیات آن خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر از مجموع ۲۲ هزار کیلومتر شبکه انتقال آب روستایی که تحت پوشش شرکت آبفار استان گیلان قرار دارد چیزی حدود ۳۰ درصد آن مستهلک شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ‌گیلان شبکه‌های انتقال آب روستایی موجود در این استان را مربوط به سال‌های بسیار دور فعالیت جهاد سازندگی دانست و بیان داشت:‌ برای جلوگیری از تلفات آب و نگهداری بهینه از آب در دسترس باید برنامه‌ تعمیرات زیرساخت‌ها با جدیت دنبال شود.

رنج‌ور به یکی از روش‌های مؤثر در مسیر پایدار کردن شبکه انتقال و توزیع آب اشاره کرد و اظهار داشت:‌ نصب ‌و استفاده از شیرآلات و یکسری تجهیزات مربوط به تنظیم فشار آب می‌تواند در مسیر استفاده بهینه از منابع و جلوگیری از اسراف این سرمایه بسیار ارزشمند مفید واقع شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه