بلاتکلیفی نانوایان برای افزایش قیمت نان

یک مقام مسئول گفت: نبود محدودیت برای صدور مجوز نانوایی موجب شد افراد فاقد تخصص وارد این حرفه شوند.

بلاتکلیفی نانوایان برای افزایش قیمت نان

به گزارش هشت دی، محمد جواد کرمی رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی با بیان اینکه تصمیم گیری درباره افزایش قیمت نان برعهده کارگروه آرد و نان کشور است، اظهار کرد: تاکنون این کارگروه تصمیم گیری قاطعی راجع به افزایش قیمت نان نداشته است و نانوایان همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه مسئولان دولتی بر این باروند که شرایط کنونی زمان مناسبی برای افزایش نرخ نان نیست، افزود: مسئولان به جای افزایش قیمت نان در نظر دارند، امتیازاتی از جمله حذف مالیات، بیمه و تعدیل هزینه های آب، برق و گاز را به نانوایان دهند چرا که ثبات قیمت نان در چهار سال اخیر فشارهای متعددی بر نانوایان وارد کرده است.

به گفته کرمی، تا زمانی که مردم پول نان را به درستی پرداخت نکنند، نمی‌توان انتظار تولید نان کیفی مرغوب از نانوایان را داشت.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم صنعتی با بیان اینکه نانوا نمی‌تواند افزایش هزینه‌های تولید را از جیبش پرداخت کند، گفت: بر این اساس دولت باید هرچه سریع تر در این رابطه مذاکرات لازم را انجام دهد چرا که پیشنهاد حذف و تعدیل  مالیات، بیمه و سایر هزینه‌ها کمک بسیاری به نانوایان خواهد کرد.

نانوایان قادر به توزیع نان رایگان هستند

وی ادامه داد: همانگونه که دولت کارمزد به پمپ بنزینی‌ها پرداخت می‌کند، انتظار می‌رود به منظور کاهش هزینه‌های تولید به نانوایان نیز کارمزد پرداخت کند و در این صورت نانوایان قادر به توزیع نان رایگان به مردم خواهند بود.

کرمی در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از صدور مجوز بی‌رویه نانوایی به افراد فاقد تخصص گفت: علی‌رغم آنکه تعداد نانوایی‌ها نسبت به جمعیت کنونی بالاست، اما همچنان محدودیتی در صدور مجوز نانوایی وجود ندارد و تمامی افراد می‌توانند به سهولت وارد این حرفه شوند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: هم اکنون ما در کشوری زندگی می‌کنیم که عدم آموزش و تخصص برای ورود به یک حرفه الزامی نیست که با این وجود نباید انتظار نان با کیفیت از افراد فاقد تخصص در این حرفه را داشت چرا که این افراد همانند فردی که آشپزی بلد نیست، حتی در صورت داشتن بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه نمی‌تواند غذای با کیفیتی پخت کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه نیازی به افزایش تعداد واحدهای نانوایی نداریم، بیان کرد: کارخانه‌های خودروساز داخلی برای افزایش تولید اقدام به احداث کارخانه دیگر برای تولید ۱۰ هزار دستگاه بیشتر نمی‌کنند، بلکه تنها شیفت کاری خود را افزایش می‌دهند و همین امر در مورد نانوایی‌ها هم صدق می‌کند چرا که با استفاده از ظرفیت واحدهای صنفی می‌توان مقدار تولید خود را افزایش داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه