معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

جرم ۷۴ درصد زندانیان کشور در رابطه با موادمخدر است

معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: منشاء نزدیک به ۷۴ درصد مسائل زندانیان زندان های کشور مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به مواد مخدر است.

جرم ۷۴ درصد زندانیان کشور در رابطه با موادمخدر است

به گزارشهشت دی، سید نجیب حسینی عصر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد مواد مخدر استان کرمان اظهار داشت: موضوع مواد مخدر در جهان و کشور ما یک معضل به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه تنوع مواد مخدر به ویژه در بخش صنعتی رو به رشد و گسترش است، افزود: خیلی از کشورها در این زمینه با مشکلات زیادی روبه رو هستند و کشور ما هم از این مسئله مستثنی نیست.

حسینی با بیان اینکه در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کشور توفیقات خوبی داشته ایم، گفت: هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب و تحقق انتظارات مردم خیلی فاصله داریم و باید تلاش کنیم این فاصله ها را کمتر کنیم.

وی عنوان کرد: قطعا مواد مخدر تبعات مخرب و تهدیدزا در بخش های امنیتی، سلامت، سلامت روحی و روانی در جامعه دارد.

معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه در استان کرمان جرم ۶۷ درصد زندانیان ریشه در مواد مخدر دارند که این آمار خوبی نیست، بیان کرد: منشاء نزدیک به ۷۴ درصد مسائل زندانیان زندان های کشور مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به مواد مخدر است.

حسینی تاکید کرد: امروز اعتیاد به نخستین نگرانی خانواده ها تبدیل شده و اشتغال در رتبه بعدی قرار گرفته است؛ مردم به موضوع اعتیاد حساسیت زیادی پیدا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد امروز یکی از دغدغه اصلی کشور ما است، افزود: با نگاه اداری نمی توانیم در مقابل این بلای خانمان سوز مبارزه کنیم؛ مبارزه با مواد مخدر با نگاه اداری به نتیجه نمی رسد بلکه باید در این زمینه نگاه دلی و اعتقادی داشته باشیم.

حسینی بیان داشت: تا چهار الی پنج سال پیش مسئولان و مردم فکر می کردند محور مبارزه با مواد مخدر تنها مبارزه است هر چند یکی از اضلاع آن مبارزه است و یکی از اضلاع مهم دیگر آن مقابله است.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ابراز داشت: امروزه ارتباط  قاچاقچیان مواد مخدر با گروه های تروریستی گره خورده است و یک از راه های تامین مالی گروه های تروریستی قاچاق مواد مخدر است.

وی با اشاره به اینکه امروز هیچ بهانه ای در مورد کار نکردن وجود ندارد و نمی توانیم بگوییم در زمینه مواد مخدر خلاء قانونی وجود دارد، ادامه داد: مسئله مبارزه با مواد مخدر در سیاست های کلان نظام که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و همچنین برنامه ششم توسعه کشور دیده شده است.

حسینی عنوان کرد: نزدیک ۶۰۰ میلیارد تومان ردیف بودجه برای دانشگاه علوم پزشکی کشور تحت عنوان روانپزشکی، روان و موضوع اعتیاد داریم.

وی بیان داشت: برآورد کرده ایم حدود هزار میلیارد تومان در دستگاهها و ردیف های بودجه ای آنها منابع مالی در بحث مبارزه با مواد مخدر پیش بینی شده است.

معاون ستاد مبازره با مواد مخدر کشور افزود: ۵۵ درصد کشفیات و اقدامات ما در زمینه مبارزه با مواد مخدر و قاچاق در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان است.

حسینی تا کید کرد: در زمینه مرکز ماده ۱۶ ویژه بانوان هیچ مشکلی نداریم و خط قرمز ما جمع آوری زنان معتاد متجاهر است که باید از سطح جامعه جمع آوری شوند و در این مراکز تحت درمان قرار گیرند.

وی تصریح کرد: منابع مالی مراکز ماده ۱۶ را تامین خواهیم کرد اما نباید متکدیان و افراد خود معرف در این مراکز نگهداری شوند و قرار نیست ما مشکلات دیگر دستگاه ها را حل کنیم.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه