ماجرای مهمانی همسر رئیس جمهور/ مردم به گرفتن یارانه عادت کرده‌اند

معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور بر لزوم پرهیز از حاشیه سازی برای دولت تاکید کرد و گفت: در خصوص ماجرای مهمانی همسر رئیس جمهور یک کلاغ و چهل کلاغ شد و در این مراسم تنها به چند خانم نمونه هدیه داده شده‌است.

ماجرای مهمانی همسر رئیس جمهور/ مردم به گرفتن یارانه عادت کرده‌اند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: علاوه بر ذخایر مالی و طبیعی که به‌عنوان یک ثروت محسوب می شود ثروتی دیگر به عنوان منابع انسانی در استان کرمان وجود دارد که خوشبختانه کرمان از نعمات الهی استانی برخودار بوده و ان شاء‌الله با این منبع بزرگی که دارد سهم لازم خود را برای توسعه ملی فراهم آورد.

نوبخت ضمن قدرانی از امام جمعه کرمان گفت: از طرف دولت تدبیر و امید از آیت الله جعفری تشکر می کنم که رسالت و نقش اصلی نماینده ولی‌فقیه معظم در استان را به خوبی ایفا کرده است.

وی با اشاره به نقش امام جمعه کرمان در ایجاد صمیمیت و هماهنگی بین فرزندان انقلاب اشاره کرد و افزود: این نقش همراه با پذیرش سلایق مختلف و احترام به آنها بوده است. آیت الله جعفری به درستی در راستای خدمت به محرومین و مستغصفین که هدف اصلی انقلاب است حرکت کرده‌اند.

معاون برنامه ریزی رئیس جمهور گفت: همه مسئولین در فاصله این ۳۵ سال پس از انقلاب در عرصه های مختلف قضایی مققنه و مجریه تلاش کردند که آثاری به جای بگذارند و تنها تاریخ قضاوت می کند در هر زمان چه منابعی در اختیار آنها قرار داشته و به کجا رسانده‌اند.

وی گفت: جمع دوستانی که در این دولت فعالیت می‌کنند همه افرادی باتجربه در حیطه تاریخ هستند به عنوان مثال می توان به وزیر نفت و جهانگیری اشاره کرد.

نوبخت ادامه داد: جهانگیری که در کابینه معاون اول و در دولت های گذشته نیز موفق عمل کرده است در مجلس سوم با وی همکار نیز بوده ام و وی انسان صاحب نظری بوده و حتی در دوره ای که استاندار اصفهان شد به عینه دیدم همه با تنوع سلایق از وی یاد می کنند. بعد در دولت اصلاحات در بخش صنعت و معدن درخشید و از جمله کسانی است که با اطلاع می گویم شخصی است که مورد احترام مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: حتی رئیس جمهور دولت تدبیر و امید نیز  کشور است سال های سال خود را در عرصه های مختلف نشان داده و با پختگی کامل آمده است؛ بنابراین هیچ کدام از مسئولین هم اکنون در کشور بر مبنای آزمون و خطا نیامده است و همه مجرب هستند و می گویم خوشا به حال مردم که چنین خدمت گذاران وارسته ای دارند که دور هم جمع شده تا به کشور خدمت کنند.

نوبخت گفت: اعتلای این نظم و شرافتش در خدمت به مستضعفین است که مقام معظم رهبری همواره روی این مسئله تاکید داشته و دارند.

معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور ادامه داد: در مرداد ماه در کمتر از یک سال گذشته حداقل دو هزار و ۹۰۶ طرح ناتمام در کشور وجودداشت و منابعی هم که در اختیار ما طبق قانون قرار داده شده ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بود. با این میزان توانستیم توقع را کاهش داده و به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برسانیم.

وی ادامه داد: به این معنا که ۲۰ هزار میلیارد را اضافه کرده و شروع به اجرا کردیم و دولت اعلام کرد با این پول و انضباط مالی تورم را پایین می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه چرا که مهم ترین مشکل جامعه گرانی است که ان را  تقلیل می دهیم، گفت: رقم درآمدی ۱۴۷.۵ هزار را به ۱۵۰ رساندیم و در بودجه ۹۳ یک ریال هم از پولی که داشتیم بیشتر هزینه نکردیم.

این مسئول گفت: بیش از ۱.۵ برابر سال قبل و بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان تنها به پروژه های عمرانی اختصاص داده ایم.

وی گفت: آمار تورم ۴۳ درصدی که دیروز اعلام شده در اسفندماه ۳۲.۱ درصد و در فروردین به ۳۰ درصد تقلیل پیدا کرد یعنی از سال ۹۲ از ۴۳ درصد تورم را به ۳۰ درصد رسانده ایم و طی سال جدید نیز انشالله به زیر ۲۵ می رسانیم.

مردم به گرفتن یارانه عادت کرده‌اند

معاون رئیس جمهور در خصوص یارانه گفت: قانون می‌گوید باید قیمت‌‌ها را افزایش داده تا بتواینم یارانه را به نقدی و به صورت کمک به مردم بدهیم. در قانون هدفمندی یارانه ها قیمت موجود را به سمت منطقه ای ببرید که ۵۰ درصد سهم مردم، ۳۰ درصد تولید و ۲۰ درصد کسری دولت است.

نوبخت اذعان داشت: تا اسفند امسال بالغ بر ۹۵ هزار میلیارد تومان از محل گرانی ها پول به دست دولت رسید که این رقم طبق قانون باید ۴۷ درصدش به دست مردم برسد، ۳۰ درصد تولید و ۲۰ درصد نیز برای کسری تولید صرف شود.

وی گفت: باید ۹۵ میلیارد تومان نصف و در دو بخش تولید و بهداشت صرف می‌شد که نه تنها این امر تحقق نیافت بلکه ۴۰ هزار میلیارد تومان باید روی این مبلغ می‌گذاشتیم و ۱۳۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه ها تامین می‌کریدم که البته این کار را انجام دادیم.

معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور گفت: از بودجه عمومی برای یارانه اختصاص داده شده و این را به مردم پرداختیم چرا که مردم به یارانه عادت کرده اند و تصمیم گرفته شده که یا نقدی پرداخته و یا برای بهداشت درمان تولید صرف شود.

وی ادامه داد: مردم ما طی دو سال به گرفتن یارانه عادت کرده‌اند ولی خوشبختانه دو میلیون و ۴۸۰ هزار نفر انصراف داده‌اند و هزار و۲۰۰ میلیارد تومان آزاد شد و ما از مردم سپاسگذاریم و در سال جاری قول می‌دهیم هزینه درمان در بیمارستان ها تا ۱۰ درصد کاهش پیدا کند و مابقی را دولت بپردازد.

نوبخت ادامه داد: تولید هم کمک خواهد کرد و تورم را کاهش خواهیم داد، همگی برای رفع مشکلات تلاش کرده و از تنها خواستمان این است که ما را دعا کنید.

وی در پایان گفت: در آن جشنی هم که سر و صدا برپا کرده است به چهار خانم که به عنوان خانم نمونه انتخاب شده اند جایزه دادند و متاسفانه یک کلاغ و چهل کلاغ کردند.

این مسئول گفت: این مهمانی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) برپا شد و در آن حتی دختر امام خمینی(ره) نیز شرکت داشت و متاسفانه برخی به حاشیه سازی در این خصوص پرداخته و وقت اکثر مسئولین در این راستا صرف شد و بهتر است به دور از این حاشیه سازی ها پیش برویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مهدی
ایشون باید حرف دهنشو بفهمه و نسبت به ساحت ملت ایران ادبیات درستی به کار ببره ملت اجیر این آدم نیستند که تا کی با دیکتاتوری در مقابل ملت حرف زدن؟
ناشناس
جوری میگه دخترامام خمینی حضور داشته که انگار نعوذ بالله خود خانم فاطمه زهرا اونجا بود ما هرچی فساد میبینیم زیر سر خاندان امام خمینیه
محسن پور
نوبخت جان معضل فرهنگی کشور درونه دریاب. من که یک نفری نمی تونم تو استان کس به کس نیه گیلان کار فرهنگی کنم. تمام سعی و تلاشم اینه که بودجه هارو از فرشتگان بیارم بیرون و بدم بچه ها کار فرهنگی کنن. ملک هم تو کار فرهنگی خیلی پرقدرت ظاهر بوبوسته و تو تمام برنامه های درون ساقه طلایی فده
در حاشیه