معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان‌:

امکانات و تجهیزات پیوند اعضاء در گیلان توسعه می‌یابد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان‌ گفت:‌ توسعه امکانات و تجهیزات بخش پیوند اعضاء استان واقع در بیمارستان رازی رشت در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

امکانات و تجهیزات پیوند اعضاء در گیلان توسعه می‌یابد

به گزارش ۸دی،‌ محمدتقی آشوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت:‌ گیلان به مرکزیت بیمارستان رازی رشت قطب پیوند اعضاء در شمال کشور به شمار می‌رود و توسعه زیرساخت‌های این بخش از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام این نکته که بیمارستان رازی رشت تنها مرکز انجام پیوند در شمال کشور است بیان داشت:‌ طبق یک برنامه استراتژیک از سال ۷۷ پیوند اعضاء به ویژه کلیه در این مرکز از اهداکننده زنده به فرد بیمار توسط تیم ماهر پزشکی انجام می‌شود.

آشوبی متخصصان پیوند بیمارستان رازی رشت را یکی از بهترین تیم‌های پزشکی ویژه عمل پیوند دانست و ابراز داشت:‌ در حال حاضر به دلایل مختلفی نظیر ایجاد برخی شبهات در مورد خرید و فروش عضو،‌ اهداء و عمل جراحی پیوند در بیمارستان رازی رشت تنها از جسد به فرد زنده انجام می‌شود.

وی دریافت کارت اهدا عضو توسط تعداد زیادی از افراد را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد:‌ دانشگاه علوم پزشکی گیلان با چنین برنامه‌هایی قصد دارد علاوه بر تقویت و نهادینه کردن فرهنگ حسنه اهدا عضو،‌ اولویت‌های خود را تنها بر روی پیوند از جسد به فرد زنده متمرکز کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیشترین جراحی‌های پیوند انجام شده در بیمارستان رازی رشت را از جسد به فرد زنده اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون طبق سیاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان‌ اهدا عضو زنده به ویژه در بخش کلیه تنها توسط اقوام درجه یک بیمار قابل انجام است.

آشوبی بیشترین عمل پیوند کلیه از بیمار مرگ مغزی را مربوط به سال ۹۵ دانست و تصریح کرد:‌ به علت مراجعات بسیار زیاد بیماران پیوندی به بیمارستان رازی رشت و تعداد بالای جراحی‌های انجام شده،‌ توسعه امکانات بخش پیوندی این بیمارستان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به این نکته که بخش‌های پیوند کلیه و کبد بیمارستان رازی در سال‌های اخیر توسعه پیدا کرده است عنوان کرد:‌ به غیر از گسترش مجدد این بخش‌ها،‌ توسعه امکانات و تجهیزات مربوط به انجام پیوند قلب و ریه نیز یکی دیگر از اهداف دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به حمایت‌های این دستگاه از بیماران پیوندی نیز اشاره کرد و بیان داشت:‌ انجام عمل پیوند بدون هیچ دغدغه خاصی،‌ اعمال تخفیفات دارویی و یا اعطای حواله‌های خرید دارو از جمله اقدامات حمایتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بیماران پیوندی است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه