سیف: بانک مرکزی در موضوع ارز منافع ملی را ترجیح داد

رییس کل پیشین بانک مرکزی گفت: در موضوع ارز بانک مرکزی می توانست بازار را با تزریق ذخایر ارزی که از وضعیت خوبی برخوردار است، کنترل کند اما منافع ملی و حفظ ذخایر ارزی را ترجیح داد.

سیف: بانک مرکزی در موضوع ارز منافع ملی را ترجیح داد

به گزارش ۸دی، «ولی الله سیف» عصر شنبه در آیین تودیع و معارفه رییسان پیشین و جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افزود: باید عملکرد بانک مرکزی در پنج سال اخیر به دور از هیاهو از سوی صاحبنظران نقد شود تا در ادامه مسیر مورد توجه مسوولان نظام بانکی و پولی کشور باشد.
وی برخورد با موسسه های غیرمجاز و ساماندهی آنها را از دستاوردهای دوره مدیریتی خود برشمرد و گفت: این موسسه ها از چنان درجه نفوذی برخوردار بودند که نه فقط با آنها برخورد نشد بلکه بر گسترش آنها افزودند.
وی افزود: وارد شدن بانک مرکزی به این زمینه و خارج کردن این غده از نظام بانکی کشور رویدادی ماندگار است.
سیف مهار تورم و بهبود مهنادار رشد اقتصادی را دیگر دستاورد بانک مرکزی در این دوره عنوان کرد که در سایه همکاری و هماهنگی تیم اقتصادی دولت به دست آمد.
وی گفت: آهنگ ثبات ارز از آغاز دولت یازدهم شروع شد و تا فصل سوددهی پارسال بخوبی ادامه یافت اما پس از آن، مجموعه ای از عوامل داخلی و خارجی این بازار را ملتهب کرد.
وی افزود: اصرار بر ثبات نرخ ارز در سال های گذشته سبب تشدید نوسان این بازار در ماه های اخیر شد.
رییس کل پیشین بانک مرکزی ارتقای نظارت و افزایش شفافیت در نظام بانکی را دیگر دستاورد دوره مدیریت خود برشمرد و گفت: انتظار می رود با استقرار استانداردها شاهد اثربخشی نظارت ها در آینده باشیم.
آیین تودیع و معارفه رییسان پیشین و جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عصر شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه