آغاز رقابت نظامیان جهان در روسیه/ حضور گسترده ایران در مسابقات

نشریه آمریکایی در گزارشی به حضور متوالی ایران در مسابقات نظامیان جهان در روسیه و عدم حضور ناتو در این رقابت‌ها پرداخت.

آغاز رقابت نظامیان جهان در روسیه/ حضور گسترده ایران در مسابقات
به گزارش ۸دی، بازی‌های ارتش‌های جهان از امروز شنبه در روسیه با شرکت چندین کشور از جمله ایران آغاز شد.
  هفته‌نامه آمریکایی «نیوزویک» در این زمینه نوشت: روسیه چهارمین دور از بازی‌های ارتش‌های جهان را درحالی میزبانی می‌کند که نیروهایش با نظامیان ایران، چین، هند و ۲۸ کشور دیگر در عرصه‌های زمینی، هوایی و دریایی به رقابت می‌پردازد.
این رقابت‌ها که به تدریج هرساله گسترده تر می شود دو هفته ادامه دارد  و در آن رقابت‌های سنگینی چون هدایت تانک‌ها ، مانور جت‌ها ،مسابقات کاربران سگ‌های تربیت شده  برگزار می‌شود.
«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه از بازی‌های سال جاری و میزبانی کشورش برای پذیرایی از ۱۸۱ تیم حاضر در این رقابت‌ها قدردانی کرد.
 وزیر دفاع روسیه همچنین به خبرگزاری دولتی این کشور از حضور نظامیان الجزایر، ویتنام، سودان، میانمار، پاکسان و فیلیپین برای نخستین بار در این رقابت‌ها خبر داد.
به نوشته نیوزویک، ناتو و آمریکا نگران برگزاری این مسابقات و دعوت روس‌ها از آن‌ها هستند.
 سال گذشته یک مقام روسی با کنایه به ناتو اظهار داشته بود که آن‌ها آماده شرکت در این رقابت‌ها نیستند. این درحالی است که ناتو مشارکت نظامی با روسیه را بابت مسئله کریمه تعلیق کرده است.
یک مقام ناتو درباره بازی‌های امسال نیز گفت که چنین دعوت‌هایی را نمی‌توان جایگزین اقدام‌های شفاف و اطمینان‌ساز در نظر گرفت.
 نیوزویک نوشت: یونان، تنها متحد ناتو است که  در این رقابت‌ها حضور یافته و تنها در یک مسابقه حاضر می‌شود. (رژیم)اسرائیل و مصر نیز که کمک‌های قابل توجهی را از آمریکا دریافت می‌کنند در این رقابت‌ها درحالی حاضرند که تیم‌های ایران و ارتش سوریه نیز برای شرکت در این مسابقه در روسیه حضور دارند.
 قرار است این مسابقات تا ۱۱ اوت سال جاری (بیستم مرداد) ادامه داشته باشد.
تمرین تکاوران ایران
خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز در این زمینه نوشت: تیم ‌های نظامی ایران برای شرکت در این مسابقات، ترکیبی از نفرات ارتش، سپاه و ناجا هستند و ستاد کل نیروهای مسلح ایران تلاش کرده از همه ظرفیت‌ های خود در این مسابقات استفاده کند.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در پیامی به شرکت کنندگان برای حضور در این مسابقات تبریک گفت.
در بخشی از پیام پوتین آمده است: «دوستان ،باعث خوشحالی من است که آغاز پنجمین دوره از مسابقات بین المللی ارتش‌های جهان را به شما تبریک عرض کنم.»
رئیس جمهور روسیه خاطر نشان کرد که این مسابقات به یک سنت خوب مبدل شده و به همبستگی بین کشورها کمک می‌کند.
 امیر«حسین شکوهی» رئیس اداره آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران نیز در زمینه اهداف ایران برای شرکت در این بازی‌ها گفت : «جمهوری اسلامی ایران برای سومین سال پیاپی و با ۱۶ تیم در مسابقات نظامی ارتش‌های جهان شرکت می‌کند.»
وی افزود: «تیم‌های شرکت کننده از ارتش در رشته‌های غواصی عمیق، هوابرد، کوهستان، جنگ نوین، پهپاد، هدایت ناو و تانک ، تیم‌های شرکت کننده از سپاه در رشته‌های توپخانه، نفربر، تکاور دریایی، خمپاره‌انداز و تک تیرانداز و تیم‌های شرکت کننده از ناجا در رشته‌های گشت جاده‌ای، حافظان نظم، پنجگانه نظامی و کاربران سگ با رقیبان خود به رقابت می‌کنند.»

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه