مدیرکل شیلات گیلان:

توسعه آبزی‌پروری در گیلان مهم‌ترین‌ برنامه راهبردی شیلات است

مدیرکل شیلات استان گیلان ‌گفت:‌ توسعه آبزی‌پروری از مهم‌ترین محورهای فعالیت شیلات گیلان در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است.

توسعه آبزی‌پروری در گیلان مهم‌ترین‌ برنامه راهبردی شیلات است

به گزارش ۸دی، اسحاق شعبانی اظهار داشت:‌ شیلات استان گیلان برای حرکت در مسیر راهبردی اقتصاد مقاومتی توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری را در دستور کار خود قرار داده و در این راه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با جدیت حمایت می‌کند.

مدیرکل شیلات گیلان با ابراز این نکته که برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های شیلات استان به جای دریا بر محور آبزی‌پروری متمرکز شده است افزود: تولید آبزیان در آب‌های شور دریا و یا تولید در آب‌های شیرین خشکی از جمله روش‌های متداول آبزی‌پروری در ایران است.

‌‌شعبانی به آمار افراد و متقاضیانی که قصد سرمایه‌گذاری در طرح‌های آبزی‌پروری دریایی را دارند اشاره کرد و بیان داشت:‌ در حال حاضر حدود ۱۱۵ نفر در استان گیلان متقاضی انجام سرمایه‌گذاری در حوزه تولید ماهی در قفس شده‌ و طرح‌های خود را ارائه داده‌اند.

وی از احراز شرایط ۹۲ نفر از متقاضیان فعالیت در حوزه تولید ماهی در قفس خبر داد و تصریح کرد:‌ از این تعداد افرادی که تاکنون توانمندی آن‌ها برای ورود به حوزه آبزی‌پروری دریایی توسط شیلات گیلان محرز شده ۲۰ نفر پروانه تأسیس و ۲۵ نفر نیز موافقت اصولی دریافت کرده‌اند.

مدیرکل شیلات گیلان برخی از طرح‌های پرورش ماهی در قفس گیلان را برشمرد و عنوان کرد:‌ پروژه تولید ماهی در قفس یا همان آبزی‌پروری دریایی انبارسر کیاشهر‌ به ظرفیت ۵۰۰ تن، پروژه ۵۰۰ تنی بندرانزلی و مجموعه هزار و ۸۰۰ تنی در لیسار تالش از جمله این واحدها هستند.

شعبانی به سایر مجموعه‌های تولید ماهی در قفس گیلان اشاره کرد و ابراز داشت:‌ مجموعه تولیدی زیر مجموعه بنیاد شهید گیلان در حوزه جفرود با استقرار ۲۰ حلقه قفس در دریا به ظرفیت هزار تن و مجموعه‌های ۵۰۰ و ۲۵۰ تنی در منطقه کیاشهر از دیگر این واحدها به‌شمار می‌روند.

وی با اعلام این خبر که تا پایان امسال ظرفیت تولید ماهی در قفس گیلان به حدود ۴ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ تن می‌رسد افزود:‌ شیلات استان گیلان برای راه‌اندازی بیشتر این طرح‌ها توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تلاش می‌کند موانع موجود در این مسیر را برطرف کند.

مدیرکل شیلات گیلان به یکی از مشکلاتی که فعالان حوزه پرورش ماهی در قفس استان با آن مواجه هستند اشاره کرد و اظهار داشت:‌ نبود سایت‌های پشتیبان یا همان معبر مناسب برای ورود به دریا از جمله موانعی است که باید راهکارهای لازم جهت رفع آن اندیشیده شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه