رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان:

پلیس فتا گیلان با سایت‌های دارای لینک مجرمانه برخورد می‌کند

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان گفت:‌ پلیس فتا گیلان با شبکه‌های اجتماعی و سایت‌هایی که لینک‌های مجرمانه دارند برخورد قانونی انجام می‌دهد

پلیس فتا گیلان با سایت‌های دارای لینک مجرمانه برخورد می‌کند

به گزارش ۸دی، سرهنگ رحیم شعبانی صبح امروز در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت:‌ پلیس فتا گیلان اشرافیت بسیار خوبی به حوزه فضای مجازی پیدا کرده و با مشاهده هر گونه اعمال خلاف و لینک‌های مجرمانه نسبت به شناسایی و دستگیری صاحبان آن‌ها اقدام می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان عنوان کرد:‌ یکی از مأموریت‌های ویژه پلیس فتا گیلان مربوط به رصد شبانه‌روزی و بسیار دقیق سایت‌ها و شبکه‌های مجازی است به طوری‌ که تاکنون اقدامات بسیار خوبی نیز در عرصه شناسایی و برخورد با متخلفان انجام شده است.

شعبانی از ثبت لینک‌های مجرمانه در سامانه فیلترینگ کشور خبر داد و افزود:‌ از تمام شهروندان گیلانی انتظار داریم هنگام خرید و معامله کردن کالا در چنین فضاهایی دقت بیشتری داشته باشند و قبل از اطمینان کامل نسبت به احراز هویت فروشنده از معامله کردن و خرید مال جداً خودداری کنند.

وی بیشترین پرونده‌هایی را که به پلیس آگاهی گیلان ارجاع می‌شود را در حوزه سرقت اعلام کرد و‌ بیان داشت: ‌پس از اعمالی نظیر سرقت،‌ به جهت فراوانی ارتکاب، جرایمی نظیر جعل، انواع کلاهبرداری و پرونده‌‌های مربوط به حوزه جنایی در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان به فرهنگ غنی و باورهای دینی مردم این استان اشاره کرد و ابراز داشت:‌ با توجه به وجود چنین مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر در میان مردم گیلان،‌ این استان در مقایسه با سایر استان‌های کشور از امنیت و آرامش بسیار خوبی برخوردار است.

شعبانی از تعامل مثبت پلیس آگاهی گیلان با سایر دستگاه‌هایی که در حوزه پیشگیری از وقوع جرم فعالیت دارند خبر داد و گفت:‌ در کنار این ارتباطات تنگاتنگ،‌ پلیس آگاهی گیلان نیز در اقدامات فنی و تخصصی خود در حوزه دستگیری مجرمان و کشف جرم به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده است.

وی در مورد مشکلات موجود در مسکن مهر رشت و اقدامات پلیس آگاهی استان گیلان برای ایجاد فضای امنی در آن‌جا تصریح کرد:‌ استقرار کلانتری ۱۷ با کادری بسیار مجرب و توانا متشکل از پلیس‌های توانای آگاهی استان و رصد شبانه‌روزی محدوده مسکن مهر از جمله این اقدامات اساسی است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گیلان ایجاد و استقرار امنیت پایدار در مسکن مهر رشت را در گرو همکاری سایر دستگاه‌ها اعلام کرد و اظهار داشت:‌ حل معضل عدم روشنایی مناسب معابر و واحدهای نیمه‌کاره مسکن مهر باید بیشتر مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

شعبانی از دستگیری یک باند حرفه‌ای مربوط به حوزه سرقت از منازل در محدوده مسکن مهر رشت توسط پلیس آگاهی استان خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ با اقدام به موقع و سریع پلیس، اعضای این گروه ۵ نفره دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی استان گیلان تحویل داده شدند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه