نماینده مردم آستارا در مجلس:

 اسکله آستارا ظرفیت لازم برای ‌انواع صنایع تبدیلی را دارد

نماینده مردم آستارا در مجلس‌ با بیان اینکه باید از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در گیلان حمایت جدی‌تری انجام شود گفت:‌ بندر آستارا ظرفیت لازم جهت استقرار انواع صنایع تبدیلی را دارد.

 اسکله آستارا ظرفیت لازم برای ‌انواع صنایع تبدیلی را دارد

به گزارش ۸دی، ولی داداشی اظهار داشت:‌ اسکله آستارا از توانمندی بسیار بالایی جهت استقرار انواع صنایع تبدیلی با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و سپس صادرات محصولات تولیدی مونتاژ شده به کشورهای حاشیه دریای خزر برخوردار است.

نماینده مردم آستارا در مجلس ایجاد صنایع تبدیلی را در کنار ارز‌آوری برای ایجاد فرصت‌های شغلی مؤثر ارزیابی کرد و افزود:‌ در شرایطی که کشور به نوعی با کمبود ارزی مواجه است می‌توان برای رونق صادرات از ظرفیت‌های بخش خصوصی به بهترین نحو استفاده کرد.

وی با بیان اینکه وجود منطقه ویژه اقتصادی مزیت‌های خوبی در آستارا ایجاد کرده است بیان داشت:‌ واردات برخی از کالاهای کاربردی با استفاده از ویژگی معافیت مالیاتی در منطقه ویژه آستارا و سپس تولید،‌ مونتاژ و صادرات کالاهایی با ارزش افزوده بیشتر باید در دستور کار قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اعلام این مسئله که باید از توان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مسیر ایجاد صنایع تبدیلی استفاده شود افزود:‌ استقرار این واحدها در بندر آستارا علاوه بر منفعت بالا برای سرمایه‌گذار،‌ فرصت‌های شغلی بسیار بالایی نیز در منطقه ایجاد می‌کند.

وی از مغفول ماندن فعالیت در حوزه ایجاد صنایع تبدیلی در بندر آستارا سخن گفت و اظهار داشت:‌ حمایت از سرمایه‌گذاران باید در دستور کار همه مسئولان قرار گیرد زیرا توسعه صادرات،‌ ارزآوری و اشتغالزایی از جمله اثرات مثبت ورود بخش خصوصی به عرصه صنایع تبدیلی است.

نماینده مردم آستارا در مجلس ظرفیت صادرات از مبدأ بنادر در گیلان به‌ویژه آستارا را مطلوب اعلام کرد و بیان داشت:‌ نخستین بندر و اسکله خصوصی کشور در شهرستان آستارا احداث شد که این موضوع خود به تنهایی از موقعیت ویژه و بسیار استراتژیک منطقه ویژه آستارا حکایت دارد.

داداشی از فراهم نبودن برخی امکانات در اسکله آستارا سخن گفت و تصریح کرد:‌ خلاءها و کمبودهای موجود در این زمینه باید با حمایت‌های دولت و مسئولان مربوطه استان برطرف شوند زیرا بدون وجود این بسترها امکان حضور فعال بخش خصوصی به‌خوبی میسر نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس صادرات محصولات کشاورزی از مبدأ بندر آستارا به کشورهای حاشیه خزر را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ بندر آستارا ظرفیت لازم در این زمینه را دارد اما زیرساخت‌های لازم جهت فعالیت در این حوزه هنوز به‌خوبی فراهم نشده است.

وی صادرات دریایی را بسیار مقرون به صرفه‌تر از مسیر زمینی آن خواند و عنوان کرد:‌ هزینه‌های بسیار گزاف حمل و نقل و طی مسیر مورد نظر با صرف مدت زمان زیاد از جمله برخی از معایب بزرگ انجام صادرات از مسیر زمینی به‌وسیله انواع کامیون‌ها و تریلی‌های حمل بار است.

نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به مشارکت سازمان‌ها‌ی دولتی در گیلان جهت ایجاد بستر لازم برای صادرات محصولات کشاورزی ابراز داشت:‌ احداث سیلوها و انواع سردخانه‌های مجهز و پیشرفته در اسکله آستارا افزایش سهم صادراتی گیلان را به‌دنبال خواهد داشت.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه