به گزارش ۸دی، محسن جعفری اظهار کرد: علاوه بر این حمایت از تولیدات داخلی منافع تولید کنندگان داخلی را تامین کرده و در نتیجه موجب افزایش تولید و ایجاد فرصت های شغلی جدید در جامعه می شود.
وی عزم ملی و اقدام همه جانبه، تلاش و نقش آفرینی مردم و مسئولان را لازمه تحقق شعار سال عنوان و اظهار کرد: این امر بسیار مهم، تنها از عهده مسئولان برنمی آید بلکه تولیدکنندگان، آحاد مردم و دستگاه های مختلف بایستی همکاری داشته باشند.

جعفری با بیان این که حمایت از تولید داخلی موجب رفع بسیاری از مشکلات معیشتی مردم و اشتغال جوانان می شود، ادامه داد: در این رابطه بایستی واردات کالا کاهش یابد و واردات برخی از دستگاه ها و مواد اولیه که موجب حرکت تولید می شود، تسهیل و سیاست های حمایتی برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان ایجاد شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان ارتقاء کیفیت تولیدات و قیمت مناسبت آنها را مهمترین عامل برای ایجاد انگیزه و رغبت به منظور خرید کالای ایرانی عنوان و اضافه کرد: قطعا تولیدکنندگان داخلی ظرفیت ، استعداد و توانمندی رقابت با خیلی از برندهای خوب و بنام دنیا را دارند.

وی با اشاره به حمایت از بخش های خصوصی برای تسهیل امر تولید تصریح کرد: برای اینکه تولید داخلی بتواند با برندسازی درست و اصولی مسیر جهانی شدن را طی کند، باید درک صحیحی از بازار مصرف و شرایط رقبا را در سطح بین المللی داشته باشیم و در همین راستا از توانمندی های داخلی برای اجرای طرح های بزرگ صنعتی استفاده کنیم.

جعفری اظهار کرد: تنوع کالا، خدمات بهره وری، قیمت مناسب، رقابت پذیر کردن کالای ایرانی با جنس خارجی، تطبیق تولید با نیازهای روز جامعه (عرضه و تقاضا)، ارتقاء کیفیت و افزایش تولید، رعایت ظرفیت های لازم در تولید و بهبود کیفیت، بازاریابی بیرون از کشور و صادرات می تواند از جمله اقدامات موثر در این عرصه باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم بیشترین سهم را در تحقق شعار سال دارند، ادامه داد: همانطوری که انتظار داریم تا مردم نسبت به خرید کالای ایرانی تعصب داشته باشند، تولید کنندگان هم بایستی با ارتقاء کیفیت، قدرت رقابت پذیری کالا را افزایش دهند.

جعفری با اشاره به نقش مهم رسانه ها در جامعه تصریح کرد: رسانه ها با اعتماد سازی مناسب، حمایت و مصرف کالای ایرانی را نزد مردم به عزم ملی تبدیل کنند و دستگاه های اجرایی نیز از خرید کالای خارجی پرهیز نمایند.

وی بیان داشت: در این راستا اهالی هنر، نویسندگان، اهل قلم، عکاسان، اصحاب رسانه و اقشار مختلف می توانند سهم مهمی در فرهنگ سازی، یأس زدایی، رفع بدبینی از کالای ایرانی و در نهایت تحقق شعار سال داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان بیان داشت: دستگاه های اجرایی و قضایی در بحث ایجاد امنیت سرمایه و سرمایه گذاری، اقتصاد، رانت و رشوه و سایر مقوله های مرتبط نقش مهمی را ایفا کنند.
وی اظهار امیدواری کرد که همه دستگاه های دولتی و غیردولتی، سهمی در تحقق شعار سال داشته باشند.