مجری طرح زیتون :

پیش بینی تولید ۸۵ هزارتن زیتون در سال جاری/افزایش تولید روغن زیتون در راه است

پریچهر گفت: براساس آخرین آمار از استان های مختلف پیش بینی می شود که امسال حدود ۸۵ هزارتن زیتون تولید شود.

به گزارش هشت دی،رحمت اله پریچهر مجری طرح زیتون از افزایش تولید زیتون خبر داد و گفت: براساس آخرین آمار از استان های مختلف پیش بینی می شود که امسال حدود ۸۵ هزارتن زیتون تولید شود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ هزار تن افزایش خواهد داشت.

وی درباره آخرین وضعیت شیوع مگس زیتون در باغات افزود: آفت مگس زیتون در استان های شمالی گیلان،بخش های از زنجان و قزوین ممکن است گسترش پیدا کند که با توجه به آنکه بخشی از باغات به مرحله باردهی می رسند، مشکل خاصی را نخواهیم داشت.

پریچهر ادامه داد: با توجه به باردهی ، تغذیه و هرس مناسب بخشی از باغات پیش بینی می شود که خسارت چندانی از ناحیه آفت مگس زیتون نداشته باشیم چرا که تیم پیش آگاهی تشکیل شده و سازمان حفظ نباتات اقدامات لازم را انجام داده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال به طور متوسط ۵ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تن تولید روغن خواهیم داشت، گفت: با توجه به آنکه سرانه کنسرو در ایران نسبت به دنیا بالاتر است به همین دلیل گرایش به تولید کنسرو بسیار بالاست و پیش بینی می شود که بخشی از تولید به کنسرو تبدیل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا  معاونت امور باغبانی برنامه ای برای افزایش تولید روغن زیتون و کاهش واردات دارد، بیان کرد: با اصلاح باغات زیتون قدیمی کم بازده،جوان سازی باغات،گسترش باغ های متراکم و اصلاح و تغذیه باغ های موجود انتظار می رود که میزان تولید مطابق برنامه پیش رود.

مجری طرح زیتون ادامه داد: امسال باغات قدیمی استانهای گیلان، زنجان و قزوین؛ هرس، جوان سازی و اصلاح و نوسازی خواهند شد و مجددا در چرخه تولید قرار خواهند گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه در گذشته زیتون سیاه از اسپانیا به آمریکا صادر می شد، تصریح کرد: آمریکا با افزایش تعرفه واردات محصولات مختلف از جمله روغن،کنسرو زیتون و …  اتحادیه اروپا را با مشکلاتی مواجه کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه