قیمت خودروهای داخلی حباب دارد

یک فعال بازار خودرو با ارائه پیشنهادی می‌گوید: چنانچه مردم خرید خودرو برایشان مهم و ضروری نیست این اقدام را به تاخیر بیاندازند و خودرو نخرند. چرا که قیمت‌های فعلی در بازار خودروهای داخلی حبابی و غیرواقعی است.

قیمت خودروهای داخلی حباب دارد

یک کارشناس خودرو درباره چشم‌انداز بازار خودروهای داخلی به تجارت‌نیوز گفت: در این بازه زمانی دولت اصرار دارد که قیمت خودروهای داخلی هیچ‌گونه افزایشی نداشته درحالی‌که امروز قیمت‌های خودروهای داخلی در بازار آزاد و کارخانه تفاوت فاحشی یافته است. بنابراین عدم شفافیت کافی در فضای کسب‌وکار منجربه ایجاد فضای واسطه‌گری و سوداگری در بازار خودروهای داخلی و خارجی شده است. البته ایجاد چنین فضای کاملا قابل پیش‌بینی بود؛ چرا که وقتی ما در هر زمان دخالت دولت را در امور اقتصادی شاهد هستیم بی‌شک چنین فضاهای آلوده‌ای نیز در ارکان‌های مختلف ایجاد می‌شود.

فربد زاوه درباره دلیل افزایش قیمت خودروهای داخلی اظهار کرد: نخستین دلیل افزایش قیمت خودروهای داخلی به بی‌ثباتی نرخ دلار باز می‌گردد. دولت باید یک بار برای همیشه برای نرخ‌گذاری پول‌های خارجی موضع شفافی را اتخاذ کند و اجازه دهد تمامی کالاها در بازار با نرخ ارز آزاد مورد محاسبه قرار گیرند. همه می‌دانند نرخ واقعی دلار در این بازار حدود ۱۰ هزار تومان است اما نمی‌دانیم چرا دولت برای تمام معادلات خود نرخ ارز رانتی با قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومان را مورد محاسبه قرار می‌دهد؛ در حالی که بازار آزاد هرگز از نرخ ارز دولتی تبعیتی ندارد.

این کارشناس صنعت خودرو در توصیه‌ای به مردم گفت: در شرایط فعلی باید فرهنگ‌ها را تغییر و ارتقا دهیم. مردم باید بدانند در این وضعیت براساس نیازشان خرید کنند تا با افزایش عرضه خودروها تب قیمت‌ها نیز کاهش یابد. یکی از پیشنهادهای اساسی ما این است که مردم چنانچه خرید خودرو برایشان ضروری و مهم نیست این اقدام را به تاخیر بیاندازند و خودرو نخرند.چرا که قیمت‌های فعلی در بازار خودروهای داخلی هم حبابی و غیرواقعی است. تنها با فعل نخریدن است که می‌توان کالاها را به قیمت تعادلی رساند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه