در عملیات مرصاد خفت و خاری نصیب خائنان به ملت شد/ خطر ترویج تجرد در جوانان از طریق فضای مجازی

امام جمعه رشت با اشاره به ترویج تجرد و زندگی مجردی در ایران، گفت: مجرد زندگی کردن از طریق فضای مجازی معاند ترویج داده می‌شود.

در عملیات مرصاد خفت و خاری نصیب خائنان به ملت شد/ خطر ترویج تجرد در جوانان از طریق فضای مجازی

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت الاسلام رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی (ره) ضمن دعوت مردم به تقوا با بیان اینکه برخی از مردم می گویند که ما نماز می خوانیم ولی شرایط زندگیمان خوب نیست، اظهار کرد: بندگی خدا برای آباد کردن زندگی خود نیست و این حرف مصداق بی معرفتی به بندگی خداوند است.

وی با بیان اینکه در اسلام توجه به خانواده و ازدواج بسیار اصرار شده است اظهار کرد: متاسفانه عده ای در دنیای کنونی مسئله تجرد و تنها زیستن را به ویژه در میان زنان ترویج می کنند‌ و شاهدیم دختران و پسران با سن های بالایی هستیم که هنوز ازدواج نکردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مجرد زندگی کردن از طریق فضای مجازی معاند ترویج داده می‌شود، گفت: شبکه های مجازی و دشمنان برای تنها زیستن چندین دلیل می آورند و یک دلیل را از نگاه اهالی توحید مطرح می کنند که اگر بخواهیم ازدواج کنیم و فرزند بیاوریم فرزند مانع تقرب انسان به خدا می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اگر چه این مسئله از جهت اعتقادی در بین مسلمانان رخنه نکرده باشد اما بخش هایی از مسلمانان شیعه مذهب در میدان عمل چنین هستند، افزود: شاهد دختران و پسرانی هستیم که در آغاز ازدواج بچه دار نمی شوند و پس از چندین سال بر اساس عواملی از نعمت فرزند محروم می شوند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه این تفکر در خارج از دنیای اسلام شکل گرفته و در درون جامعه اسلامی رخنه کرده است اذعان کرد: این مسئله از روحانیون کلیساها مطرح می شود و در ظاهر به آن عمل نیز می کنند.

وی در رابطه با کثرت فرزند آوری که باعث افتخار پیامبر به امتش می شود با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) درباره ازدواج نکردن زنی که میخواست با تنها زیستن به اوج برسد، گفت: طبق گفته امام صادق (ع) اگر ازدواج نکردن باعث رسیدن به درجات بالا میشد حضرت فاطمه زهرا (س) از همه سزاوار تر برای ازدواج نکردن بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ۵ مرداد مصادف با روز عملیات مرصاد که خداوند در آن روز خفت و خاری را به کسانی که به ملت خود خیانت می کنند نشان داد، افزود: این روز که مصادف با سوم ماه رمضان سال ۵۸ بود اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی در تهران انجام شد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام (ره) در باره نماز جمعه می فرمایند اگر این انقلاب اسلامی جز این نماز جمعه به ما چیزی نداده بود کافی بود، اذعان کرد: نماز جمعه بزرگترین برکت انقلاب اسلامی، یادگار امام و شهیدان و مظهر وحدت و همبستگی ملت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خداوند نماز جمعه و جایگاهش در قرآن را با اشاره به سوره جمعه نشان داد، گفت: در گذشته چون مردم نمی توانستند در روز جمعه از تمام برکات این روز استفاده کنند از پنجشنبه کارهای جمعه را انجام می دادند.

وی با اشاره به ۵ مرداد سال۱۲۲۸ که در این روز شهید فضل الله نوری به شهادت رسید، بیان کرد: شیخ شهید فضل الله نوری، شهید استبداد صغیر بود که کتاب های بسیاری درباره او نوشته شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه