مدیر کل آموزش فنی حرفه ای استان گیلان:

درصد بیکاران در بین افراد تحصیل کرده بیشتر از افراد تحصیل نکرده است/ بهره مندی روستاییان از تسهیلات خوداشتغالی

مدیر کل آموزش فنی حرفه ای استان گیلان با بیان اینکه در شرایط موجود درصد بیکاران در بین افراد تحصیل کرده بالاتر و بیشتر از افراد تحصیل نکرده است، گفت:معتقد هستیم آموزش می تواند دانایی را تبدیل به مهارت کرد.

درصد بیکاران در بین افراد تحصیل کرده بیشتر از افراد تحصیل نکرده است/ بهره مندی روستاییان از تسهیلات خوداشتغالی

به گزارش خبرنگار هشت دی، رحیم عطایی پور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) رشت با بیان اینکه بر اساس تقویم رسمی کشور روزهای اول تا ۶ مرداد به نام هفته ملی آموزش های فنی و حرفه ای معرفی شده است، اظهار کرد: سعی داریم که در این هفته مجموعه ظرفیت ها در حوزه آموزش های مهارتی که در استان وجود دارد را معرفی کنیم که همه از این ظرفیت ها بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه در گیلان ۲۲ مرکز آموزش دولتی داریم، گفت: ظرفیت های متنوعی با گرایش های مختلف مانند برق، صنایع چوب، فناوری اطلاعات و طراحی مد وجود دارد که جوانان استان می توانند از این آموزش ها بهره بگیرند.

مدیر کل آموزش فنی حرفه ای استان گیلان با اشاره به کارجویانی که دنبال شغل هستند تا بتوانند زندگی تشکیل بدهند، گفت: وظیفه ما است که با تمام توان خود چه در بخش دولتی و چه خصوصی بتوانیم متقاضیان را دارای مهارت کنیم.

عطایی پور با بیان اینکه در شرایط موجود درصد بیکاران در بین افراد تحصیل کرده بالاتر و بیشتر از افراد تحصیل نکرده است اذعان کرد: در چند سال اخیر گرایش خانواده و جوانان به سمت کسب دانش و تحصیلات عالیه بیشتر شده است.

مدیر کل آموزش فنی حرفه ای استان گیلان علم را باعث پیشرفت دانست و افزود: معتقد هستیم آموزش می تواند دانایی را تبدیل به مهارت کند.

وی افزود: یادگیری مهارتی سن و سال ندارد و باید بتوانیم شعار هر ایرانی یک مهارت را تلقی کنیم و از این ظرفیت که در سایه جمهوری اسلامی در سطح کشور و استان ها به وجود آمده است استفاده کنیم.

عطایی پور با توجه به تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر، افزود: این شرایط مهیا شده است تا کسانی که طرحی برای اشتغال دارند بتواتند از این تسهیلات بهره مند شوند.

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای استان گیلان درباره مبحث آموزش سربازان وظیفه بر اساس دوره های آموزشی که پیش بینی شده است، بیان کرد: سربازان در حال خدمت از آموزش های مهارتی بهره مند می شوند تا علاوه بر اینکه در حین خدمت نیروی انسانی خوبی باشند، پس از خدمت نیز دارای مهارتی باشند تا دستیابی به فرصت های شعلی بیشتری را برای خود ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه آموزش های مهارتی در دو بخش رسمی و غیر رسمی وجود دارد، گفت: آموزش های رسمی در دانشگاه ها و آموزش و پرورش با عنوان رشته کار و دانش و غیر رسمی در کارگاه های فنی وجود دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه