مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن :

افتتاح فقط ۱۵ هزار مسکن مهر در ۱ سال/ ۸ هزار واحد گم شد

سازمان ملی زمین و مسکن از شهریور سال گذشته تاکنون حدود ۱۵ هزار مسکن مهر را افتتاح کرده است. در بازه یاد شده کمی بیش از ۸۰۰۰ واحد مسکن مهر نیز از آمار سازمان مذکور ناپدید شده است.

افتتاح فقط ۱۵ هزار مسکن مهر در ۱ سال/ ۸ هزار واحد گم شد

به گزارش ۸دی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن شهریور ماه سال گذشته از کنار گذاشتن واحدهای مسکن مهر با پیشرفت زیر ۳۰ درصد خبر داده و گفته بود: ۹۸۹ هزار و ۵۳۹ واحد مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت به اتمام رسید.

 حمیدرضا عظیمیان با اشاره به دستور رییس‌جمهوری مبنی بربسته شدن پرونده مسکن مهر تا پایان سال‌ ۹۶، اظهار کرد:‌ سازمان ملی زمین و مسکن به‌عنوان متولی واحدهای مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، اقدام به تکمیل واحدها کرد که  از مجموع یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۹۴۷ واحد، ۹۸۹ هزار و ۵۳۹ واحد (۸۲ درصد) افتتاح شده است.

وی با بیان این‌که ۵۴ هزار و ۶۱۳ واحد نیز آماده افتتاح است،‌ تصریح کرد: مسکن‌های مهر مشکل‌دار ۸۵۳۶۸ واحد است که از این تعداد ۵۶۳۱۵ واحد فاقد متقاضی است. ۱۹هزار و ۲۶ واحد دارای متقاضی زیر ۳۰ درصد-پیشرفت فیزیکی- و ۱۰هزار و ۲۷ واحد نیز دارای مشکلات حقوقی هستند.

عظیمیان تاکید کرد: مقرر شده تا واحدهای مسکن مهری را که در مراجع قضایی بوده و آنهایی که پیشرفت‌ فیزیکی زیر ۳۰ درصد دارند کنار گذاشته شود.

این در حالی که وی اخیرا از واگذاری ۵۲ هزار مسکن فاقد متقاضی به بنیاد مسکن، کمیته امداد، بهزیستی و خیرین خبر داده و گفته است: از یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۶۹۸ واحد مسکن مهر عقد قرارداد شده در شهرهای بالای ۲۵هزار نفر، یک میلیون و ۵ هزار و ۱۴۵ واحد به بهره برداری رسیده و عملیات ساخت ۱۰۲ هزار و ۹۹ واحد باقیمانده که از این میزان عملیات ساخت ۸۷ هزار و ۴۵۴ واحد به پایان رسیده اما قابلیت افتتاح ندارد.

وی با اشاره به این‌که پیشرفت فیزیکی واحد مسکن مهر ۹۷.۱ درصد است، افزود:‌ ۵۲ هزار و ۹۲۴ واحد مسکن مهر خودمالک، تعاونی و سه جانبه فاقد متقاضی است.هماهنگی‌هایی با کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بهزیستی و خیرین در زمینه مسکن مهر فاقد متقاضی و تخصیص آنها به اقشار کم درآمد داشته‌ایم که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه مطلوب ختم شود.

آمار ارائه شده از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی حاکی از آن است که تعداد واحدهای مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از شهریور سال گذشته تاکنون کاهش یافته است.  به عبارت دیگر مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن حدود ۱۱ ماه پیش تعداد واحدهای مسکن مهر (شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت) را یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۹۴۷ واحد اعلام کرده بود که چند روز پیش تعداد این واحدها را یک میلیون و ۱۹۸ هزار و ۶۹۸ واحد عنوان کرده است. این آمار نشان از کاهش یا احتمالا گم شدن ۸۲۴۹ واحد مسکن مهر تحت مدیریت سازمان ملی زمین و مسکن دارد.

از سوی دیگر عظیمیان شهریور پارسال پیشرفت تعداد واحدهای افتتاح شده مسکن مهر را ۹۸۹ هزار و ۵۳۹ واحد اعلام کرده بود که در در جدیدترین اظهارات معاون آخوندی تعداد واحدهای افتتاح شده یک میلیون و ۵ هزار و ۱۴۵ واحد ذکر شده است. مقایسه این آمار حاکی از آن است که تقریبا طی یکسال اخیر فقط ۱۵ هزار و ۶۰۶ واحد مسکن مهر افتتاح شده که مشخص نیست چه تعداد از این واحدها به متقاضیان واگذار شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه