صدور ۱۰۰ هزار یارا کارت و نصب ۲۵۰ خودپرداز روستایی

در همایش مدیران پست بانک ایران، تفاهمنامه‌هایی بین وزارت ارتباطات و پست بانک برای صدور ۱۰۰ هزار یارا کارت و نصب ۲۵۰ خودپرداز روستایی به امضا رسید.

صدور ۱۰۰ هزار یارا کارت و نصب ۲۵۰ خودپرداز روستایی

به گزارش هشت دی،در همایش مدیران پست بانک ایران، تفاهمنامه‌هایی بین وزارت ارتباطات و پست بانک برای صدور ۱۰۰ هزار یارا کارت و نصب ۲۵۰ خودپرداز روستایی به امضا رسید.

صدور ۱۰۰ هزار یارا کارت و نصب ۲۵۰ خودپرداز روستایی

خسرو فرحی -مدیر عامل پست بانک ایران- با تاکید بر حمایت بانک از توسعه اشتغال به عنوان یکی از برنامه‌های دولت گفت: ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار پست بانک قرار گرفته است تا به اشتغال کشور کمک کند و تاکنون ۸۴ درصد این منابع هزینه شده است. پرداخت تسهیلات به طرح‌های توسعه روستایی در سه مرحله پرداخت می‌شود که تاکنون ۳۴ درصد مصوبات بانک تایید شده و لذا بانک با توجه به منابعی که در اختیار دارد، اهداف طرح را محقق کرده است.

وی با بیان اینکه بانک منابع طرح‌های زیرساختی مانند آب، آب بند و نیروگاهی را تامین کرده است، افزود: تاکنون بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تامین مالی طرح‌های IT و ICT تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر عامل پست بانک ایران با اشاره به رونمایی از یاراکارت روستایی گفت: در فاز اول ۱۰۰ هزار کارت به روستاها اختصاص می‌یابد تا روستاییان برای خرید تجهیزات و لوازم کشاورزی از آن استفاده کنند. همچنین سال گذشته هزار دستگاه خودپرداز با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستاهای کشور نصب و راه‌اندازی شد و در فاز دوم این برنامه، ۲۵۰ دستگاه خودپرداز در روستاهای فاقد خدمات بانکی نصب می‌شود.

فرحی با اشاره به امضای تفاهمنامه با کمیته امداد گفت: با رعایت شرط توجیه‌پذیری اقتصادی طرح‌ها، در فاز اول ۵۰ هزار نفر از مددجویان این سازمان می‌توانند تا سقف ۲۵ میلیون تومان از تسهیلات طرح های اشتغال‌زایی بهره‌مند شوند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه