استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با 8دی:

ساده زیستی با وجود تکیه بر مسند سیاسی یک اصل در زندگی امام رضا است/ رهبر انقلاب مانند برخی مدیران خانه چند میلیاردی ندارد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: زندگی زاهدانه و ساده زیستی امام راحل و  مقام معظم رهبری با وجود مسند سیاسی  یک اصلی است که در واقع امامان معصوم (ع) به ویژه امام رضا(ع) نشان دادند.

ساده زیستی با وجود تکیه بر مسند سیاسی یک اصل در زندگی امام رضا است/ رهبر انقلاب مانند برخی مدیران خانه چند میلیاردی ندارد

حجت الاسلام سید کاظم میر حسینی اشکوری در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با تبریک میلاد امام رضا (ع) با اشاره به سبک زندگی این امام، اظهار کرد: امام رضا (ع) شروطی برای پذیرش ولایت عهدی مأمون داشت ایشان شرط کرد که در عزل ونصب ها و امور اداری دخالت نکند.

وی افزود: شرط دوم این بود که سبک زندگی امام جدای از سبک زندگی حکومت باشد و باید ساده و مردمی باشد و مثل زندگی مأمون شاهانه نباشد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تصویر سازی دو نوع سبک زندگی توسط امام رضا (ع)، افزود: امام رضا (ع) زندگی شاهانه و تجملاتی مأمون  اطرافیانش و زندگی ساده و زاهدانه و غیر تجملاتی خود را به عنوان ولیعهد نشان داد.

اشکوری با بیان اینکه از سوی دیگر هم نشان دادند که داشتن تخت و تاج و زندگی پر از زرق و برق و سرشار از ثروت و مال و خلافت و مدیریت لازم و ملزوم یکدیگر نیست، تصریح کرد: می توان مسئول سیاسی حتی قائم مقام سلطان و خلیفه بود و ساده زیست و مردمی زندگی کرد.

وی با بیان اینکه  امام رضا (ع) در حجره ای کوچک زندگی می کردند و در دسترس همه بودند، گفت:  نمونه بارز سبک زندگی امام رضا(ع) زندگی مردمی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: در زندگی شخصی و خصوصی همه کسانی که رهبر را می شناسند حتی دشمنان رهبری به صراحت به ساده زیستی و مردمی بودن ایشان اعتراف دارند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به تبعیت از امام رضا (ع) نشان داد که لازم نیست رهبری سیاسی یک ملت زندگی شاهانه و تجملاتی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل در گذشته و مقام معظم رهبری امروز در تمام جهان تنها رهبری هستند که در زمان داشتن مسؤولیت رهبری سبک زندگی طلبگی و مردمی را حفظ کردند، افزود:  حتی ساده زیست تر نسبت به برخی از افراد عادی زندگی می کنند و این نعمت و افتخاری بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است.

اشکوری با بیان اینکه مقام معظم رهبری مثل برخی مدیران خانه چند میلیاردی در ولنجک تهران ندارد، افزود: فرزندان رهبری مثل برخی مدیران در خارج کشور زندگی نمی کنند و حتی برخی فرزندان مقام معظم رهبری مستأجر هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه این زندگی زاهدانه و ساده زیستی امام راحل و  مقام معظم رهبری با وجود مسند سیاسی  یک اصلی است که در واقع امامان معصوم (ع) به ویژه امام رضا(ع) نشان دادند، افزود: رهبران انقلاب اسلامی از این سبک زندگی الگوبرداری کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه