عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

سازمان غذا و دارو نظارت درستی بر تحولات بازار دارو ندارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ سازمان غذا و دارو برای نظارت بر تحولات بازار و عرضه و تقاضای دارو به‌درستی عمل نکرده‌ است.

سازمان غذا و دارو نظارت درستی بر تحولات بازار دارو ندارد

به گزارش ۸دی، ذبیح‌الله نیکفر اظهار داشت: آشفتگی فعلی در بازار دارو‌ برخلاف عقیده برخی متأثر از جریانات سیاسی و تحریم‌ها نیست بلکه عده‌ای سوداگر در خلال کم توجهی مسئولان و تنها برای سود و انتفاع خود بازار دارو را آشفته کرده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: آثار تحریم‌ها هنوز بر روی بازار دارو سایه نیافکنده است به طوری‌که به اعتقاد بنده این تلاطم‌ها به‌طور کامل ناشی از این عوامل خارجی نیست بلکه تحرکات منفعت‌طلبانه عده‌ای سوداگر وضعیت موجود را برای کشور رقم زده‌ است.

نیکفر‌ به مدیریت ضعیف در حوزه غذا و دارو اشاره کرد و بیان داشت: سازمان غذا و دارو برای نظارت بر تحولات بازار و عرضه و تقاضای دارو به‌درستی عمل نکرده‌ و همین عدم هماهنگی و کنترل‌های لازم موجب بروز مشکلاتی در حوزه تأمین برخی از اقلام دارویی شده است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس‌ افزود: مشکلات بازار دارو حتی به قبل از ایجاد نوسانات ارزی در داخل کشور بر می‌گردد یعنی قبل از جهش‌های شدید قیمت ارز، بازار دارو دچار نوسانات قیمت بود به همین علت برخی از انواع داروها در آن کمیاب و حتی کاملاً نایاب شدند.

وی پیگیری وزارت بهداشت برای حل مشکلات بازار دارو را مورد تأکید قرار داد و گفت:‌ انتظار ما از مجموعه وزارت بهداشت و سازمان‌های تابعه آن در این شرایط حساس کنونی این است که برای سلامتی مردم و رفع نگرانی‌های آنان هر چه زودتر اقدامات عاجل و مؤثری را انجام دهد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس در مورد تخصیص ارز لازم جهت واردات برخی داروها تصریح کرد:‌ در حال حاضر دولت برای وارد کردن برخی اقلام دارویی خاص و تأمین مواد اولیه برای واحدهای داخلی تولید دارو ارز شناور با قیمت ۴ هزار و ۳۰۰ تومانی را مطرح کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به مشکلات شرکت‌های دارویی نیز اشاره کرد و افزود: ‌در دیدار اعضای کمیسیون بهداشت با برخی از شرکت‌های تولیدکننده و یا حوزه پخش دارو صحبت‌های خوبی در مورد وضعیت بازار و مطالبات پرداخت نشده آن‌ها بین طرفین رد و بدل شد.

نیکفر حل سریع مشکل مطالبات انباشت شده شرکت‌های فعال در حوزه دارو را ضروری اعلام کرد و ابراز داشت:‌ امیدواریم مسئولان ذیربط در وزارت بهداشت و مجموعه دولت برای پرداخت مطالبات شرکت‌های دارویی اقدام کرده و رفع این مشکل را در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه