۱۰ میلیون بچه‌ماهی سفید در رودخانه‌های صومعه‌سرا رها می‌شود

رئیس اداره شیلات صومعه سرا گفت: تا پایان مرحله رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه های شهرستان ، ۱۰ میلیون بچه ماهی از نوع سفید رهاسازی می شود.

۱۰ میلیون بچه‌ماهی سفید در رودخانه‌های صومعه‌سرا رها می‌شود

به گزارش ۸دی، رضا شاد اظهار کرد: حدود شش میلیون بچه ماهی سفید در رودخانه های سیاه درویشان ، بهمبر ، و کلسر طی هشت مرحله در خردادماه رها سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه سه تعاونی سالانه ۳۰۰تن ماهی از تالاب صید می کنند، ادامه داد: تا پایان مرحله رهاسازی ، چهار میلیون بچه ماهی در سایر رودخانه های شهرستان رها سازی می شود.

به گفته شاد، ماهی از ذخایر تجدید شونده ای است که با برداشت اصولی و از طریق زاد و ولد و تکثیر میزان ذخایر برداشت شده آن قابل جبران است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد تولید ماهی صومعه سرا از مزارع گرم آبی است، تصریح کرد : در این شهرستان ۸۵۹ مزرعه پرورش ماهی در بخش های مختلف با مساحتی افزون بر ۲ هزار هکتار قادر به تولید افزون بر هشت هزار و ۲۶۰ تن ماهی هستند.

بر اساس این گزارش، شهرستان صومعه سرا در غرب استان واقع شده و با تولید سالانه حدود ۹هزار تن انواع ماهیان سردآبی، گرم آبی، زینتی و صید ماهیان تالابی رتبه دوم تولید ماهی در گیلان را دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه