شورا استعفای “شهردار رشت” را پذیرفت/ نصرتی: اگر قصدم ماندن کوتاه مدت بود، به کارهای زیربنایی نمی پرداختم

اعضای شورای شهر رشت با قبول استعفای مسعود نصرتی سکان هدایت شهرداری را موقتاً به دست علی بهارمست سپردند.

شورا استعفای “شهردار رشت” را پذیرفت/ نصرتی: اگر قصدم ماندن کوتاه مدت بود، به کارهای زیربنایی نمی پرداختم

به گزارش ۸دی،‌ رئیس و اعضای شورای شهر رشت با قبول استعفای مسعود نصرتی که چند روز قبل متن آن را به شورا تقدیم کرده بود به‌صورت موقتی و تا زمان انتخاب شهردار جدید سکان هدایت مدیریت شهری را موقتاً به علی بهارمست سپردند.

نصرتی که تا قبل از ورودش به ساختمان شهرداری رشت در کارنامه و سوابق اجرایی و کاری خود حضور در شهرداری قزوین را داشت سرانجام چند روز قبل با تدوین نامه‌ای استعفای خود از سمت شهرداری رشت را به اعضای شورا اعلام کرد.

پس از تقدیم این استعفانامه از سوی شهردار رشت،‌ صحبت‌ها و اظهارنظرهای مختلف و گوناگونی از این حرکت نصرتی بر سر زبان‌ها جاری شد به‌طوری که رسانه‌های مختلف صحبت‌ شخصیت‌ها و برخی اعضای شورای شهر در رد و یا قبول این استعفا را مدام مخابره می‌کردند.

اما پس از گذشت چند روز از ماجرا بالاخره جلسه علنی شورای شهر رشت امروز دوشنبه با موضوعیت بررسی استعفای مسعود نصرتی برگزار شد که در این جلسه رئیس و اعضای شورا هر کدام ضمن ابراز مطالب و نظرات خود،‌ سرانجام با استعفای شهردار رشت موافقت کردند.

شورای پنجم امروز با حضور ۱۰ نفر از اعضای خود مسئله پذیرش و یا رد استعفانامه نصرتی و انتخاب سرپرست را در دستور کار خود قرار داد و با ۷ رأی موافق ضمن قبول استعفای شهردار رشت،‌ کلید شهرداری را موقتاً به علی بهارمست به‌عنوان سرپرست تیم مدیریت شهری سپرد.

تلاش برای جلوگیری از ایجاد هرگونه وقفه در امور شهری و استفاده از تمام ظرفیت‌های شورا برای برطرف کردن مشکلات مردم و شهروندان از جمله موضوعاتی بود که توسط رئیس و دیگر اعضای شورای شهر رشت در جلسه پذیرش استعفای نصرتی مطرح شد.

مسعود نصرتی در این جلسه با اشاره به تصمیمش برای استعفا یادآور شد: ۱۸ تفاهم نامه فراخوان سرمایه گذاری انجام شده و تشریفات اداری آن طی شده است و ۱۰۷ سرمایه گذار پیشنهاد آوردند و دیروز اولین قرارداد ابلاغ شد و قرارداد فیبر نوری و ۱۲۲ دوربین اجرایی گردید و باقی پروژه ها نیز هم با همین روند پیش می رود و انجام آن قطعا در سایه همراهی و حمایت شورای شهر بوده است در آیین نامه ای که به تصویب رساندند و پیگیری هایی که صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: کارهای زیادی برای اجرایی کردن زباله سوز، قطار شهری، اجرای بلوار ۹۰ متری، اصلاحات طرح تفصیلی، پرداخت بدهی ها و اجرایی کردن اتاق شکوفایی و… صورت گرفته است. کارخانه آسفالت شهرداری که بعد ۳۷ سال برای آن پروانه صادر کردیم و کارخودش را از سر گرفت.
نیاز است، اشاره کنم که ساختار سازمانی شهرداری و کارگروه ها منطبق با شرایط کشور تدوین شده است. تیم مدیریت شهری با چیدمانی که دارد می تواند به خوبی کارها را پیش ببرد.
نصرتی تاکید کرد: در شهرداری رشت مدیران خوب و با تجربه و متخصصی داریم که کارها را به نحو احسن ادامه دهند. هرکاری که اشاره شد، شرایط برای ادامه آن مهیا هست تا در کنار باقی شهرهای کشور کارها را به فراخور شهر رشت ادامه یابد. زمان اداره شهرها در ایران متفاوت شده شرایط آسانی نیست. ولی فرصت های زیادی هم وجود دارد.
شهردار رشت درباره رفتن خود هم گفت: بنده کارها را در قالب یک کار کوتاه مدت شروع نکردم و اگر قصدم کوتاه مدت بود، به این نوع کارهای زیربنایی نمی پرداختم.
وی ادامه داد: در کنار همه اعضای شورا فعالیت شبانه روزی صورت گرفت و اگر کار مثبتی انجام شد، نتیجه همراهی اعضای شورا و مدیران شهری بوده و اگر ضعفی بوده نتیجه ضعف عملکرد مدیریت ارشد بوده است.
نصرتی خاطر نشان کرد: تا لحضات آخر وقت گذاشتم که بتوانم کار را ادامه دهم ولی شرایط وجود نداشت شاید خیلی هم اداری نیست. تصمیم سختی رد زندگی گرفتم و امیدوارم با تعصبی که به شهر و مردم رشت پیدا کرده ام بتوانم، همراهی خودم را در هرجایی که هستم بتوانم ادامه دهم. بخصوص برای کارهایی که پایه گذاری آن با سختی صورت گرفته است.

مسعود نصرتی حدود ده ماه پیش از میان ۵ گزینه احتمالی،‌ توسط اعضای شورای شهر رشت به‌جهت سابقه کاری خوب و ارائه برنامه‌های کاربردی به سمت شهردار برگزیده شد.

 

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه