تست جدیدترین پهپاد رزمی سپاه/ رونمایی در هفته دفاع مقدس

سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: در هفته دفاع مقدس جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین رزمی را رونمایی می‌کنیم. پهپادی که بمب و موشک آن هم کاملاً داخلی است و نصب و تست شده است.

تست جدیدترین پهپاد رزمی سپاه/ رونمایی در هفته دفاع مقدس

به گزارش ۸دی نیوز، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه محصول کار سپاه و نیروهای مسلح، تولید امنیت است، گفت: امنیتی که امروز شاهد آن هستیم، ریشه‌اش تصمیمات و تدابیر امام (ره) و مقام معظم رهبری است.
وی افزود: اگر در جنگ تحمیلی جبهه و خط مقدم درگیری ما با عراق در اهواز بود، امروز شاهدیم که این جبهه به سواحل مدیترانه رفته است و بسیجی‌های حزب‌اللهی در سواحل مدیترانه با استکبار مقابله می‌کنند.
سردار حاجی‌زاده ادامه داد: غرب آسیا بر روی گسل جنگ و نا امنی قرار دارد و چهار جنگ بزرگ در منطقه ما رخ داده است و کشورهای اطراف ما مملو از نا امنی است اما ایران کشتی ثبات و امنیت است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه تأکید کرد: البته تیر، موشک و ادوات نظامی تأثیر دارد اما تدابیر به موقع امام (ره) و مقام معظم رهبری باعث امنیت امروز شده و موجب شده کسی جرأت فکر تجاوز به ایران را به خود راه ندهد.
وی خاطرنشان کرد: اینکه دشمنان علاقه و یا اراده‌ای برای انتقال ناامنی به کشور ما ندارند و یا حتی دوست ندارند به کشور ما تجاوز کنند، درست نیست. اگر آنها علیه ما اقدامی نمی‌کنند به خاطر میزان توانمندی سپاه و نیروهای مسلح ما است.
سردار حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کارهای بسیار بزرگی در نیروی هوافضای سپاه انجام شده است، گفت: شاید بارزترین این کارها بومی‌سازی کلیه تجهیزات در نیروی هوافضا بوده است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه تأکید کرد: ما متنوع‌ترین تجهیزات را در نیروهای مسلح استفاده می‌کنیم و قالب آنها تولید داخل است که در وزارت دفاع و صنایع سپاه تولید می‌شود.
وی ادامه داد: در تمام قوانین بین‌المللی، دفاع، حق مشروع هر کشوری است در حالیکه در زمان جنگ، دنیا هیچ‌نوع تجهیزاتی به ما نمی‌فروخت و پس از جنگ چند سالی تجهیزات راداری و پدافندی را به صورت محدود به ما می‌فروختند که آن هم قطع شد و الآن چند سالی است که آن را هم نمی‌فروشند.
سردار حاجی‌زاده تأکید کرد: امروز در بخش‌های موشکی برد کوتاه، متوسط و بلند سوخت مایع و جامد سکوها و پشتیبانی کاملاً خودکفا شده‌ایم.
وی تصریح کرد: کارخانجات ما دو نوع سوخت مایع و جامد موشک را تولید می‌کنند که الآن گرایش به سمت سوخت جامد است، زیرا ماندگاری آن بالاتر است و به راحتی و با سرعت عملیاتی می‌شود.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اینکه صنایع دفاعی توانمندی خوبی در حوزه سوخت مایع موشک ها داشتند، گفت: ما به دنبال سوخت موشکی با ماندگاری بالا بودیم که در ابتدا ماندگاری سوخت موشک های دوربرد را به سه سال و طی یکی دو سال اخیر متخصصان ما ماندگاری آن را به ۱۰ سال رساندند و باعث شده که موشک پس از دریافت سوخت بتواند ۱۰ سال در انبار بماند و این همان سوخت جامد است.
سردار حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دنیا هیچ کمکی در حوزه پهپادها به ما نکرد، اظهار داشت: ما هیچ پهپادی در اختیار نداشتیم غیر از پهپادهایی که در اطراف کشور می‌افتاد و یا آنها را شکار می‌کردیم مانند RQ170 و یا مواردی که در دریا توانستیم آنها را بنشانیم. اما اکنون با کمک متخصصین، ما امروز جزو کشورهای طراز اول این حوزه هستیم و امکانات خوبی داریم.
وی ادامه داد: در همین راستا در هفته دفاع مقدس جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین رزمی را رونمایی می‌کنیم. پهپادی که بمب و موشک آن هم کاملاً داخلی است و نصب و تست شده است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین اعلام کرد: تنوع سامانه‌های راداری و پدافندی در حال ورود به سازمان است که بخشی از آن هم وارد شده است.
سردار حاجی‌زاده در پایان با اشاره به تولید انبوه سامانه پدافندهوایی رعد، گفت: ما امروزه در عمده تجهیزات و تسلیحات موشکی، پدافندی، راداری و پهپادی خودکفا هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه