رئیس شورا در جلسه بررسی استعفای شهردار عنوان کرد:

شورا با نصرتی بالاترین سطح همکاری را داشت

رییس شورای شهر رشت در جلسه بررسی استعفای شهردار، گفت: در این مدت شورا بالاترین سطح همکاری را با شهردار رشت داشت، درخواست و لایحه ای از سوی شهردار نبود که شورا در فضای کارشناسانه آن را بررسی نکرده باشد و مصوبه نداده باشد.

شورا با نصرتی بالاترین سطح همکاری را داشت
به گزارش ۸دی، در چهل و نهمین جلسه شورای شهر، موضوع استعفای مسعود نصرتی از مدیریت شهرداری رشت بررسی شد. در این جلسه که شهردار رشت نیز حضور داشت، اعضای شورا ضمن پذیرفتن استعفای نصرتی با ۷رای، علی بهارمست ، معاون عمرانی شهرداری رشت، به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد.
فاطمه شیرزاد، منشی شورا، دستور جلسه را عنوان کرد و افزود: در این جلسه پس از نطق اعضای شورا، استعفای مسعود نصرتی بررسی می شود.
وی پس از قرائت بخشی از وصیت نامه یکی از شهدای جنگ تحمیلی، یاد تمامی شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت.
رئیس شورای شهر رشت نیز گفت: امروز روز خاصی است و صحبت های زیادی در ذهن همگان است.
سید امیر حسین علوی شهادت ۱۱ تن از مرزبانان ایران در مریوان را تسلیت گفت و برای بازماندگان آرزوی صبر نمود و ابراز امیدواری کرد، همگان از این شهدا درس گرفته و حافظ این کشور و نظام باشند.
وی ولادت امام رضا(ع) را نیز تبریک گفت و ابراز کرد: ورود خدام حرم امام رضا (ع) فضای این شهر را معنوی کرده است.
علوی یاد شهدای عملیات مرصاد را هم گرامی داشت و تصریح کرد: پس از پذیرش قطعنامه صلح، دشمنان تلاش کردند با سوء استفاده از خیانتکاران به وطن، به کشور ضربه بزنند ولی جوانان وطن پاسخ دادند. این تاریخ قابل تکرار است و باید در فشارهای اقتصادی خیلی هشیار باشیم. بویژه نسل جوان تاریخ را بخواند و سرمشق قرار دهد.
وی به دستور جلسه اشاره نمود و ابراز کرد: بی شک دکتر نصرتی دلایلی برای رفتن از کسوت شهرداری دارد اما لازم به یادآوری است که در جمع رسانه ها چگونه آمدن و رفتن وی را تشریح کنم تا در جراید ثبت شود.
علوی افزود: شورا در یک فرایند عقلانی و دموکراتیک با بیش از چند ماه تلاش در بررسی گزینه های بومی و غیر بومی، به انتخاب نصرتی با ۱۱ رای رسید. در این مدت شورا بالاترین سطح همکاری را با شهردار رشت داشت و ایشان گواه این همکاری هستند. درخواست و لایحه ای از سوی شهردار نبود که شورا در فضای کارشناسانه آن را بررسی نکرده باشد و مصوبه نداده باشد. شاهد این ادعا مصوبات بالای شوراست که با توجه به اعتماد به نصرتی ارایه شد و برای پیشبرد اهداف مدیریتی همکاری کرد و تا آخرین لحظه حضور ایشان باز تاکید دارم که ماندن نصرتی همراهی اعضای شورا را دارد.
رئیس شورا ابراز کرد: مدیریت شهری تاثیر زیادی در فرایند خدمت رسانی دارد شهرداری بزرگترین سازمان خدمت رسان است و اعضای شورا با نظارت تلاش دارند به خوبی این روند را به پیش ببرند. انتظار است در این وقفه بوجود آمده، مدیران و بدنه با عزم و همت و درایت صدچندان کار کنند تا مردم وقفه ای در خدمت رسانی حس نکنند. قول می دهم به شهروندان که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.
علوی خطاب به مردم نیز گفت: مطمئن باشید اعضای شورا به قدر بضاعت و تمام توان فکری و جسمی از کمک نخبگان استفاده خواهند کرد تا بتوانند آسایش و آرامش را برای مردم به ارمغان بیاورند.
وی به انتخاب خود به عنوان نخستین رئیس شورای دوره پنجم اشاره نموده و تصریح کرد: بعضا انتقاداتی در فضای مجازی نسبت به عملکرد ما مطرح است و حق است که از این نقدها استقبال کنیم. این روزها تک تک مطالب انتقادی را می خوانم تا بدانم در جامعه ما چه خبر است و نسبت به عملکرد ما چه دیدگاهی است اما ما را حلال کنند که بقدر بضاعت تلاش کردیم.
رئیس شورا تصریح کرد: برای آینده شهر تلاش زیادی شده و برای حفظ آرامش مدیریت شهری تلاش زیادی شد و در این شرایط سخت اقتصادی که بسیاری از شهرها مشکل در پرداخت حقوق کارکنان دارند، توانستیم با وجود مسدودی حسابهای شهرداری، حقوق ها را به موقع پرداخت نماییم.
علوی تاکید کرد: برای کارهای زیربنایی وقت زیادی گذاشته شده، پروژه های عمرانی زیادی آماده عقد قرارداد است و این ثمره همراهی اعضای شورا با شهردار است و این مسیر تداوم خواهد داشت تا پروژه های تراموا، بازگشایی معابر و … از دستور مدیریت شهری خارج نخواهد شد و با قوت به پیش خواهد رفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه