سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

استان گیلان ۳۰ درصد “مرغ” مورد نیاز بازار تهران را تأمین می‌کند

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:‌ ‌شرکت‌های بزرگ و مجموعه‌های زنجیره‌ای تولید مرغ گیلان،‌ ۳۰ درصد نیاز بازار تهران را تأمین می‌کنند.

استان گیلان ۳۰ درصد “مرغ” مورد نیاز بازار تهران را تأمین می‌کند

به گزارش ۸دی، حجت علی‌اکبرنژاد اظهار داشت:‌ شرکت‌های زنجیره‌ای بزرگ تولید مرغ استان گیلان علاوه بر پوشش نیازهای داخل استانی و صادرات به مراکز شهرهای همجوار در حال حاضر نزدیک به ۳۰ درصد از نیاز بازار تهران را تأمین می‌کنند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد:‌ استان گیلان رتبه پنجم تولید مرغ کشور را دارد یعنی واحدهای زنجیره‌ای تولیدی در گیلان بیش از ۴۰ درصد مرغ تولیدی خود را برای عرضه و فروش به بازارهای سایر استان‌‌ها منتقل می‌کنند.

علی‌اکبرنژاد به بحث نهاده‌های دام و طیور و نوسانات قیمتی آن‌ها به ویژه در ماه‌های اخیر اشاره کرد و افزود:‌ بروز یکسری مشکلات اقتصادی و افزایش چند برابری قیمت نهاده‌ها، تولیدکنندگان داخلی فعال در حوزه دام و طیور را با مشکلات و موانع بسیار عدیده‌ای مواجه کرده است.

وی ایران را از واردکنندگان نهاده‌ها در دنیا اعلام کرد و بیان داشت:‌ در سال گذشته کشورمان در رده نخست واردکنندگان ذرت دامی و نفر هفتم واردکننده کنجاله سویا در جهان بود به همین علت هرگونه افزایش نرخ ارز مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد می‌کند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد:‌ شرکت پشتیبانی جهادکشاورزی در واقع به‌عنوان یک نهاد حمایتکننده از حقوق تولیدکنندگان و حتی مصرف‌کنندگان است که می‌تواند در حوزه تأمین نهاده‌ها خدمات مؤثری را به بازار ارائه دهد.

علی‌اکبرنژاد نحوه عملکرد و ورود شرکت پشتیبانی را همانند نوشدارویی بی اثر قلمداد کرد و ابراز داشت:‌ در حال حاضر انتظاراتی که از این نهاد حمایتی در امر خرید به موقع نهاده‌ها،‌ توزیع آن و یا ایجاد تعادل مطلوب در بازار داخلی می‌رود به‌درستی انجام نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر خرید نهاده‌ها به موقع توسط شرکت پشتیبانی انجام می‌شد تولیدکنندگان مرغ با مشکل مواجه نمی‌شدند تصریح کرد:‌ عدم هماهنگی‌های لازم و برنامه‌ریزی اصولی موجب شده شرکت پشتیبانی پس از خروج بازار از حالت تعادل، به عرضه ورود ‌کند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت:‌ به علت عدم حضور به موقع شرکت پشتیبانی،‌ فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده توسط این مجموعه نیر اثرگذاری لازم را نداشته و به اصطلاح هیچ دردی از تولیدکنندگان را دوا نمی‌کند.

علی‌اکبرنژاد به حضور مؤثر و بسیار قوی شرکت‌های زنجیره‌ای تولید مرغ در کشور و استان گیلان اشاره کرد و بیان داشت:‌ با نظارت کافی و مستمر بر روی فعالیت‌های این مجموعه‌های تولیدی ایجاد موازنه مثبت در بازار بهتر رقم می‌خورد و تعادل لازم به خوبی برقرار می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه