پیگیر جدی استخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش هستم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیگیر مطالبات فرهنگیان هستیم، گفت: پیگیر جدی استخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش هستم.

پیگیر جدی استخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش هستم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از تسنیم، علی‌اصغر فانی ظهر امروز در همایش تجلیل از معلمان نمونه گیلان در دهکده ساحلی این استان در هفته معلم با یاد و گرامیداشت هفته معلم و روز معلم و استاد شهید مطهری، اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت آموزش و پروررش از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: در آموزش و پرورش نسل آینده را تقویت کنیم، افزود: کسانی که امروز در کلاس درس وظیفه تعلیم و تربیت را دارند و در این حوزه قرار گرفتن آنها آینده کشور را اداره می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان امروز کارگزاران آینده کشوراند، گفت: دانش آموزان پدران و مادران آینده و گردانندگان آینده کشور اند و آموزش و پرورش نهادی است که فرهنگ را به آیندگان معرفی می‌کند.

فانی تصریح کرد: فرهنگ ما از بایدها ارزش‌ها هنجارها در تعاریف فرهنگ آمده توسط دستگاه بزرگ آموزش و پرورش به نسل آینده منتقل می‌شود و معتقدم امسال که سال فرهنگ نامگذاری شده یکی از مخاطبین اصلی نامگذاری اموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه معلمان در آموزش و پرورش نقش ممتازی دارند، خاطرنشان کرد: فضای آموزشی، تجهیزات، بودجه، تجهیزات و محتوای درسی در آموزش و پرورش مهم است امام نقش اصلی را معلمان ایفا می‌کنند و معلمان اگر از انگیزه لازم و شایستگی‌های حرفه‌ای لازم برخوردار باشد ما هیچ مشکلی را در اینده نداریم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تلاش دولت تدبیر و امید و وزارت و آموزش و پرورش در دولت حرکت به سمت افزایش انگیزه و مهارت‌های فرهنگی است.

فانی تأکید کرد: سند تحول نظام آموزشی به عنوان یک سند قابل اتکا و ارزشمند که به ثبت شورای عالی فرهنگی رسیده است برنامه مهم ما برای اجرا است.

وی افزود: در ذیل این سند بسیار مهم لایحه رتبه‌بندی معلمان قرار دارد و من توفیق داشتم لایحه رتبه بندی معلمان صحبت کردیم و در کمیسیون اجتماعی بحث رتبه‌بندی معلمان مطرح شد و مقرر شد در جلسه فوق‌العاده در هفته آینده درباره این موضوع پس از تصویب کمیسیون اجتماعی دولت در دستور کار قرار بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدوارم با قول مساعد دکتر نوبخت رئیس کمیسیون اجتماعی دولت و جهانگیری معاون اول رئیس جمهور لایحه رتبه‌بندی معلمان که تقویت مهارت‌های حرفه‌ای معلمان و تقویت انگیزه معلمان را داریم محقق شود.

فانی خاطرنشان کرد: اولویت استخدام فرزندان فرهنگیان در برنامه جدی آموزش و پرورش دنبال می‌شود و در دیدار با معاون اول رئیس جمهور این مطلب بیان شد و ایشان با کلیات طرح موافق است و قرار است مراتب بعدی دنبال شود.

وی افزود: ضمن اینکه این خواسته قدیمی فرهنگیان است فرزندان فرهنگیان همکاران آینده ما باشند چرا که فرزندان فرهنگی در خانواده‌ای بزرگ شدند که معلمان‌اند و فرهنگ سازمانی حاکم به آموزش و پرورش را بهتر می‌شناسند و کارکنان و کارمندان بهتر و موثرتری برای ما است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
گیله مرد
اولویت استخدام فرزندان فرهنگیان در برنامه جدی آموزش و پرورش دنبال می‌شود ...!!؟ ازین پس باید دید که : 1.کارمندان بازنشسته دیگر ادارات نیز چنین مطالبه ای داشته باشند! 2.دیگر کسی هوس معلم شدن یا کارمند عادی شدن آموزش و پرورش را نمیکنه،چون اولویت با... 3.گزینه دیگری به فرم ثبت نام کنکور اضافه خواهد شد...! 4.قس علیهذا... =D
علی
به نظرم آنچه در اسلام به عنوان ویژگی به خصوص معلم آمده است این است که خود باید متخلق به آداب باشد ولی در نظرهای جدیدی که در حکومت ایران میشنویم این تخق به اداب چندان مطرح نیست.حتی در دوره وزیر قبلی که ط رح تحول بنیادین با آن قئت در حال پیگیری بود خیلی کم به نیروی انسانی پرداخته شده بود وبیشتر دنبال اصلاح ساختارها بودند. ولی آنچه من از اسلام میفهمم آن است که نیروی انسانی مهمترین رکن یک مجموعه است و این اهمیت در سازمانهای تربیتی بیشتر میشود وبا انتخاب نیروی انسانی مناسب کم کم ساختارها نیز اصلاح می شود. مگر میشود گفت که چون بچه های فرهنگی سازمان را بیشتر میشناسند پس بهتر هستند برای آموزش و پرورش. معیار شناخت سیستم نیست بلکه معیار متخلق به آداب بودن ومتخصص بودن و اهل علم بودن است. نمیدانم چه بگویم و چه کار کنم ولی نگرانم سیستمی اندیشه ای که حتی در آموزش و پرورش خود حضور جدی ندارد چگونه باید ادامه پیدا کند.
در حاشیه