سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس‌ک

حذف مشوق‌های صادراتی از نواقص برنامه ششم توسعه است

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ‌گفت‌:‌ حذف مشوق‌های صادراتی در قانون برنامه ششم توسعه از نواقص مهم این برنامه و در تضاد با رویه حمایت از صادرکنندگان داخلی است.

حذف مشوق‌های صادراتی از نواقص برنامه ششم توسعه است

به گزارش هشت دی، ولی داداشی اظهار داشت:‌ حذف و ممنوعیت اعطای هرگونه مشوق‌های صادراتی در قانون برنامه ششم توسعه و عدم مخالفت مجلس با این طرح دولت،‌ یکی از مهم‌ترین نواقص موجود و اشکالات فاحش این برنامه راهبردی پنج ‌ساله است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان داشت: در قانون برنامه پنجم توسعه تسهیلات و راهکارهای خوبی برای حمایت از صادرکنندگان در قبال یکسری بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده بود اما این مورد در مراحل تدوین و تصویب قانون برنامه ششم توسعه نادیده گرفته شد.

داداشی ‌خاطرنشان کرد: بحث اعطای مشوق‌های صادراتی به فعالان حوزه صادرات در تمام کشورهای پیشرفته دنیا اجرا می‌شود علاوه بر این بسیاری از کشورهای در حال توسعه نیز از اهمیت این موضوع غافل نشده و در سیاست‌های خود اقدام به اعطای این امتیازات می‌کنند.

نماینده مردم آستارا در مجلس‌ ابراز داشت: مشوق‌های صادراتی نه‌تنها در فعالان حوزه صادرات انواع کالاها انگیزه‌ای مثبت ایجاد کرده و امور مربوط به این حوزه را تسهیل می‌بخشد بلکه با اجرای صحیح آن ارز آوری بسیار خوبی نیز به جهت رونق صادرات نسیب کشورمان می‌شود.

وی‌ عنوان کرد: بنده همواره در مجلس یکی از منتقدان بسیار جدی این موضوع و ممنوعیت اعطای مشوق‌های صادراتی بوده‌ام زیرا اعتقاد دارم این مسئله یکی از سیاست‌های غلط و ناکارآمدی است که در قانون برنامه ششم توسط دولت مطرح و در مجلس هم به تصویب رسیده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس‌ افزود:‌ سیاست‌گذاری برای توسعه صادرات انواع کالاها به ویژه در حوزه بنادر کشور به غیر از اجرای طرح‌هایی نظیر اعطای مشوق‌ها و انواع بسته‌های انگیزشی به فراهم آوردن امکانات لازم و تجهیزات صارداتی در حوزه بندر نیازمند است.

داداشی ‌تصریح کرد:‌ ‌کشور ما به لحاظ قرار گرفتن در یک موقعیت استراتژیک در خلیج فارس و دریای خزر،‌ توانمندی بسیار فراوانی در حوزه توسعه صادرات از حوزه بنادر دارد اما برای رسیدن به یک جایگاه مشخص ایجاد امکانات زیرساختی‌ توسط دولت باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه