ورود کمیسیون امنیت ملی به پرونده / انتقال چمدانی حاوی محموله طلا به ایران!

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی از ورود این کمیسیون به موضوع فرود یک هواپیمای آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد که ادعا شده حامل طلا بود، خبر داد.

ورود کمیسیون امنیت ملی به پرونده / انتقال چمدانی حاوی محموله طلا به ایران!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، اواخر فروردین ماه سال جاری بود که با وجود فضای ادامه دار تحریم‌های آمریکا علیه ایران روزنامه نیویورک تایمز مدعی شد یک هواپیمای متعلق به بانک آمریکایی “یوتا” که ۱۳ شعبه در اوگدان آمریکا دارد در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران فرود آمده است.

این هواپیما بر روی قسمت دم خود پرچم آمریکا را داشت و در قسمتی از فرودگاه مهرآباد پارک شده و کاملا قابل رویت بود اما کسی از زوایای پنهان این موضوع مطلع نشد.

پس از آن بود که سخنگوی وزارت امور خارجه در این رابطه گفت: این هواپیما حامل یک هیئت عالی رتبه از کشور آفریقایی غنا بوده است و براساس اعلام دولت غنا این هواپیما تحت مالکیت آمریکا بوده و دو سال است که در اجاره ریاست جمهوری غنا است.

این خبر که به نقل از پورتال وزارت امور خارجه در پایگاه اطلاع رسانی دولت هم منتشر شده تصریح می‌کند کلیه مسافران این هواپیما اعضای هیئت غنایی بود و برادر رئیس جمهور غنا ریاست این هیئت را برعهده داشته و هیچ کدام از خدمه آن آمریکایی نبوده‌اند.

افخم با بیان این که دو کشور ایران و غنا موضوع گسترش مناسبات را دنبال می‌کنند، گفت: هیئت غنایی به منظور پیگیری توافقاتی که در سفر دو سال قبل رئیس‌جمهور غنا به ایران به عمل آمد هفته گذشته به ایران سفر کرد و پس از دیدار و گفتگو با چند تن از مقامات کشورمان از جمله معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه تهران را ترک کرده است.

اما پس از آن بود که پایگاه اینترنتی غنا‌وب به نقل از یک گروه مخالف دولت کشور غنا مدعی شد هواپیمای آمریکایی که توسط دولت غنا اجاره شده بود و اخیرا در تهران به زمین نشست حاوی محموله طلا برای ایران بوده است.

هم چنین روزنامه القدس العربی نوشت همچنان گمانه‌زنی‌ها در مورد هواپیمای آمریکایی که چند روز قبل در فرودگاه بین‌المللی تهران فرود آمد ادامه دارد.

در حالی این موضوع از سوی رسانه‌های بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و اخبار آن را این رسانه‌ها منتشر می‌کنند که تاکنون هیچ خبری در این رابطه از سوی مقامات داخلی اعلام نشده است.

این در حالی است که محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس به باشگاه خبرنگاران گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم.

وی تصریح کرد: قطعا بعد از اتمام تعطیلات مجلس موضوع را از طریق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیگیری خواهیم کرد.

ناگفته نماند پیشتر و در پی توافق ۳ آذر ایران و ۵+۱، برخی مدعی شده بودند قرار است پول‌های آزاد شده ایران به صورت چمدانی به تهران منتقل شود!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه