مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

تولید قارچ در گیلان رو به افزایش است

​مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تولید و مصرف قارچ در گیلان همچنان رو به افزایش است.

تولید قارچ در گیلان رو به افزایش است
به گزارش هشت دی، منوچهر پارسافر، گفت: به دلیل افزایش آگاهی مردم بر ارزش غذایی قارچ، مصرف این محصول در استان رو به افزایش رفته است.

وی با بیان اینکه استفاده از قارچ در فست‌فودها و غذاهای امروزی یکی دیگر از دلایل افزایش استفاده این محصول در استان محسوب می‌شود، ادامه‌ داد: بازار فروش خوب این محصول منجر شده است که افراد بیشتری برای تولید این محصول ترغیب شوند.

پارسافر افزود: قارچ در شهرستانهای املش، آستارا، رشت، انزلی و صومعه‌سرا بیش از شهرستانهای دیگر تولید می‌شود.

وی تصریح‌ کرد: قارچ تولید شده استان گیلان در بازارهای استانهای همجوار به فروش می‌رسد.

پارسافر با بیان اینکه البته بازار فروش قارچ همواره با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه است، خاطرنشان کرد: چندی پیش اخباری که در خصوص مسمومیت افراد بر اثر مصرف قارچ در فضاهای مجازی منتشر شده بر فروش این محصول تاثیر گذاشت و آن را کاهش داد.

وی گفت: قارچ به دلیل برخورداری از پروتئین بالا باید همواره در سبد خانوارها قرار بگیرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کاه و کلش و کود از مواد اولیه مورد نیاز برای تولید قارچ محسوب می‌شوند، اظهار کرد: افزایش قیمت مواد اولیه برای تولید محصول منجر می‌شود که افراد جدید رغبتی برای ورود به تولید این محصول نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تولید قارچ می‌تواند در افزایش آمار اشتغال استان نقش موثری داشته باشد و به خصوص منجر به افزایش درآمد خانوارهای روستایی شود، تصریح کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۸۶۰ تن قارچ در گیلان تولید شد که ۴۰۰ تن آن در بخش مشاغل خانگی بوده است.

پارسافر گفت: میزان تولید قارچ از ابتدای سالجاری تاکنون در دست بررسی است، اما شواهد عینی  نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه