رئیس اداره دندانپزشکی امور درمان وزارت بهداشت خبر داد

توزیع نامناسب خدمات دندانپزشکی در کشور

رئیس اداره دندانپزشکی امور درمان وزارت بهداشت، گفت: پیش از این، حوزه دندانپزشکی ازعدم سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مناسب رنج می‌برد، اما آنچه که امروزه اهمیت یافته داشتن دید یکپارچه به بهداشت و سلامت دهان و درمان در این حوزه است.

توزیع نامناسب خدمات دندانپزشکی در کشور

به گزارش هشت دی، قاسم صادقی در نشست سراسری رؤسا و کارشناسان امور دندانپزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: همواره تلاش اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان، تدوین برنامه‌هایی در راستای سیاست‌های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و تأکیدات وزیر بهداشت و معاون درمان بوده است.
وی ادامه داد: پیش از این، حوزه دندانپزشکی از عدم سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مناسب رنج می‌برد. اما آنچه که امروزه اهمیت یافته، داشتن دید یکپارچه به بهداشت و سلامت دهان و درمان در این حوزه است.
صادقی با بیان اینکه تاکنون برای ۳۲ هزار و ۴۰۷ دندانپزشک در نظام پزشکی پروانه صادر شده است و هر ساله ۲ هزارنفر به این تعداد افزوده می‌شود، اظهار داشت: تا سال ۱۴۰۰، مجموع تعداد دندانپزشکان به ۴۰ هزار نفر خواهد رسید. تقریباً می‌توان گفت که این تعداد از استانداردهای جهانی بالاتر است، چرا که براساس استانداردها برای هر ۳ تا ۵ هزار نفر یک دندانپزشک لازم است، در حالی که براساس این آمار یک دندانپزشک برای هر ۲ هزار نفر در کشور وجود دارد. البته به دلیل عدم توزیع مناسب، استفاده از خدمات دندانپزشکی برای عموم مردم در تمام مناطق کشور فراهم نشده است که تلاش می‌کنیم این مشکل را برطرف سازیم.

منبع: روزنامه ایران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه