معاون دادستان کل:

فعالیت ۲۹ میلیون ایرانی در ۷ پیام رسان داخلی

عبدالصمد خرم آبادی از فعالیت ۲۹ میلیون کاربر در هفت پیام رسان داخلی خبر داد.

فعالیت ۲۹ میلیون ایرانی در ۷ پیام رسان داخلی

به گزارش هشت دی، عبدالصمد خرم آبادی در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش نوشت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز  ملی فضای مجازی  تا ۱۹ تیر ماه ۱۳۹۷ حدود ۲۹ میلیون کاربر در ۷ پیام رسان اجتماعی داخلی (سروش، بیسفون ، ویسپی، گپ، ایتا، بله و آی گپ) ثبت نام کرده و فعالیت دارند.

وی ادامه داد: پیام رسان سروش به تنهایی حدود دوازده و نیم میلیون نفر عضو دارد. مهاجرت کاربران ایرانی به پیام رسانهای داخلی علاوه بر اینکه امنیت و آسایش را برای خانواده ها به همراه داشته و جرایم را کاهش داده است, موجب صرفه جویی قابل توجه ارزی برای کشور و کاهش هزینه های اینترنتی مردم شده  است.

کسانی که اعلام می کنند فیلتر تلگرام در ایران شکست خورده است در اشتباه محض هستند. سال گذشته کمتر از ۵ میلیون کاربر در پیام رسان های اجتماعی داخلی عضویت داشتند. اما بعد از فیلتر تلگرام جذابیت های مختلف پیام رسان‌های داخلی  موجب شد ظرف مدت کوتاهی میلیون ها نفر  عضو این پیامرسان‌ها شوند

وی با انتقاد از برخی هجمه ها نوشت: همانگونه که قاچاق و واردات بی رویه کالا به تولید داخلی لطمه جدی وارد می‌کند، فعالیت غیر قانونی فیلتر شکن ها و پیام رسان‌های خارجی در فضای مجازی کشور، اساسی ترین مانع بر سر راه پیشرفت و ترقی پیام رسان های داخلی محسوب می شوند. اگر قوانین بدرستی اجرا شوند و حمایت های مادی و معنوی لازم برای بالا بردن کیفیت و کمیت خدمات پیام رسان‌های داخلی به عمل آید به زودی  تلگرام در ایران به بوته فراموشی سپرده خواهد شد.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه