مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

راه‌اندازی فاز نخست پروژه موزه دفاع مقدس گیلان یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان بر لزوم تخصیص مبلغ یک میلیارد تومان از منابع استانی در راستای بهره‌برداری از فاز نخست پروژه موزه دفاع مقدس تاکید کرد.

راه‌اندازی فاز نخست پروژه موزه دفاع مقدس گیلان یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش ۸دی، رسول جلایی عصر امروز در جلسه کمیته حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در رشت اظهار داشت: اولویت نخست ما تحقق بخشیدن به تصمیمات کمیته‌های تخصصی در حوزه جهاد و شهادت است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان اولویت بندی تصمیمات این کمیته را لازمه اجرای برنامه‌هایی دانست که از اهمیت بیشتری برخوردارند و تصریح کرد: انسان‌های موفق هیچگاه وقت خود را صرف امور بی‌اهمیت یا کم‌اهمیت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بهره‌برداری از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گیلان عنوان داشت: مراحل نقشه‌برداری و طراحی سازه این موزه انجام شده و باید وارد فاز اجرایی شود که نیازمند حمایت‌های استانی و ملی است.

جلایی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵۰ میلیون تومان در راستای اجرای مراحل مطالعاتی پروژه موزه دفاع مقدس هزینه شده است ابراز داشت: در تلاش هستیم تا عقب‌ماندگی‌های موجود را جبران کرده و فاز نخست این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تاکید بر لزوم تخصیص مبلغ یک میلیارد تومان از منابع استانی در راستای بهره‌برداری از فاز نخست پروژه موزه دفاع مقدس گفت: نشر کتاب “دانشنامه استانی ایثار و شهادت” یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار است.

جلایی با اعلام اینکه طرح ارائه شده به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در راستای انتشار “دانشنامه استانی ایثار و شهادت” مورد قبول واقع شده است افزود: برای جمع‌آوری اطلاعات این دانشنامه طی ۵ سال ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه یک دهه از عمر انقلاب اسلامی مربوط به دوران دفاع مقدس است خاطرنشان کرد: سیاست‌های اجرایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایام هفته دفاع مقدس ساماندهی می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید جامعه هدف خود را در راستای اجرای برنامه‌های مربوط به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مشخص کنند افزود: تعیین جامعه هدف اهمیتی بسیاری دارد.

جلایی با بیان اینکه بیش از هزار و ۷۰۰ برنامه برای دستگاه‌های اجرای استان گیلان در راستای تحقق برنامه ششم توسعه در حوزه ایثار و شهادت پیش‌بینی شده است عنوان داشت: مجموع این برنامه‌ها ۶۵ میلیارد ریالی هزینه دارد.

وی با انتقاد از عملکرد برخی فرمانداری‌های استان گیلان در راستای تحقق برنامه ششم توسعه در حوزه ایثار و شهادت اظهار داشت: برخی شهرستان‌ها اعلام می‌کنند که فقط ۲۴ میلیون تومان در این حوزه هزینه کردند که این امر نشان دهنده ارائه آمار نادرست است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان گیلان بیش از ۹۰۰ یادواره شهید در طول سال گذشته برگزار کرده‌اند افزود: ۵۳ درصد دستگاه‌های اجرای استان در اجرای این یادواره‌ها فعال بودند.

جلایی با بیان اینکه ۴۶درصد دستگاه‌های اجرایی استان گیلان در راستای تجلیل از ایثارگران فعال بودند خاطرنشان کرد: از میان بیش از ۸۰ هزار ایثارگر استان فقط از حدود ۲ هزار نفر از آنان تجلیل شده که تنها ۳درصد از ایثارگران گیلان را شامل می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه