قیمت سکه از مرزسه میلیون تومان گذشت

بازار طلا و سکه هفته جدید را با روند افزایشی آغاز کرد به شکلی که قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بار دیگر وارد کانال سه میلیون تومانی شد.

قیمت سکه از مرزسه میلیون تومان گذشت

به گزارش ۸دی، فعالان صنعت طلا و سکه، بخشی از افزایش نرخ ها در بازار را ناشی از نزدیک شدن به مهلت ۹۰ روزه اولیه خزانه داری آمریکا برای اعمال برخی تحریم های ظالمانه می دانند، هرچند که نمی توان افزایش قیمت جهانی طلا را نادیده گرفت.
طلا یک دارایی مطمئن و ایمن محسوب می شود و در شرایط وجود ریسک، تقاضای آن افزایش می یابد؛ عصر دیروز (جمعه) کاهش نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزهای اصلی سبب تقویت قیمت طلا در بازارهای جهانی شد؛ هر اونس طلا با ۲ دلار و ۲۳ سنت افزایش به ۱۲۳۱ دلار و ۷۷ سنت افزایش یافت.
امروز در بازار ایران نیز هر گرم طلای خام ۱۸ عیار با چهار هزار و ۸۵۰ تومان افزایش روبرو شد و به ۲۴۵ هزار و ۴۱۰ تومان رسید.
همچنین در بازار مسکوکات نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داشت و سه میلیون و ۱۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شد؛ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۱۰۵ هزار و ۵۰۰ تومان رشد ۲ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت خورد.
علاوه براین در معاملات امروز بازار، هر نیم سکه ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان و هر ربع سکه ۱۳ هزار تومان رشد قیمت را تجربه کرد؛ نیم سکه یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان و ربع سکه ۷۴۰ هزار تومان به خریداران عرضه شد.
قیمت هر قطعه سکه گرمی نیز با رشد هفت هزار تومانی به ۴۲۳ هزار تومان رسید و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای امروز نرخ برابری هر دلار آمریکا را با هفت تومان افزایش نسبت به پنجشنبه گذشته چهار هزار و ۳۶۵ تومان اعلام کرد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه