عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با 8دی:

سامانه شفاف سازی حقوق و مزایای مسؤلان مورد بی توجهی قرار گرفت/ شخص نماینده هم در ماندن برخی مصوبات در مرحله اجرا مقصر است

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس با بیان اینکه منِ نماینده در بحث ماندن برخی مصوبات در مرحله اجرا مقصر هستم زیرا به مصوبه ای رأی می دهم اما پیگر اجرایش نیستم و وظیفه نظارت، پیگیری و اقداماتی از این دست را جدی انجام نمی دهم.

سامانه شفاف سازی حقوق و مزایای مسؤلان مورد بی توجهی قرار گرفت/ شخص نماینده هم در ماندن برخی مصوبات در مرحله اجرا مقصر است

یوناتن بت کلیا در گفت و گو با خبرنگار ۸دی درباره راه اندازی سامانه شفاف سازی حقوق و مزایای مسؤولان، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیداری که نمایندگان مجلس با ایشان داشتند که فرمودند “به من اطلاع داده اید که دو سال است یک مصوبه ای را دادیم هیچگونه اقدامی نپذیرفته است، پس شماها چه کاره اید”، اظهار کرد: متأسفانه خیلی از کارهای ما بدون اجرا می ماند.

 

** یک قانون ۲ سال مصوب شده اما نه اجرا شده نه پیگیری صورت گرفته است

 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه وقتی یک قانونی تصویب شده دوسال می ماند و حرکتی روی آن انجام نشده است، تصریح کرد: آن کسی که باید بیاید و آن قانون را اجرا کند خیلی راحت، بی خیال و آسوده است و برایش اهمیتی ندارد که در این رابطه پاسخگو باشد یا اقدامی کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید براینکه ما خیلی نواقص داریم، افزود: در کنار سامانه شفاف سازی حقوق مسئولان مسائل دیگر را هم باید ببینیم، هر جلسه ای که در مجلس تشکیل می شود میلیون ها تومان هزینه بر می دارد و چندجلسه می گذارد تا یک طرح و لایحه ای را به تصویب برساند و ابلاغ کند.

 

** کدام ارگان و نهادی که مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته است پاسخگو بوده اند

 

بت کلیا با بیان اینکه کل این هزینه ها بار سنگینی بر دوش ملت است، اضافه کرد: به طور مثال می آییم برنامه تحقیق و تفحص می گذاریم تا الان کدام ارگان و نهادی که تحقیق و تفحص بر روی آن انجام شده است پاسخگو بوده است و کجا توانستیم از آن نتیجه ایده آل بگیریم.

 

** چرا نمایندگان وقتی به مصوبه ای رأی می دهند پیگر اجرایش نیستند؟!

 

وی با تأکید بر اینکه منِ نماینده در بحث ماندن برخی مصوبات در مرحله اجرا مقصر هستم، تصریح کرد: وقتی به مصوبه ای رأی می دهم پیگر اجرایش نیستم و وظیفه نظارت، پیگیری و اقداماتی از این دست را جدی انجام نمی دهم.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سامانه شفافیت حقوق و مزایای مسؤلان یکی از این موارد است که مورد بی توجهی قرار گرفته است.

این نماینده مجلس دهم با انتقاد از عدم اجرایی شدن قوانین مصوب مجلس، افزود:  چند وقت طول می کشد تا این موارد بررسی شوند و در نهایت بعد از بررسی می خوابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه