توضیحات فغانی درباره قضاوت داور آرژانتینی در فینال

داور بین المللی فوتبال ایران گفت: ادن هازارد بازیکن تیم ملی بلژیک فوق العاده با اخلاق است و کریستیانو رونالدو به همان اندازه مغرور

توضیحات فغانی درباره قضاوت داور آرژانتینی در فینال
به گزارش ۸دی، داور دیدار رده بندی جام جهانی ٢٠١٨ ادامه داد: برای من یک لحظه در جام جهانی حاوی پیام های زیادی بود. زمانی که بعد از دیدار رده بندی روی سکو رفتم با دو انگشت به سمت خدا اشاره کردم و هدفم این بود که اگر خیلی ها به ما گفتند حقتان قضاوت فینال جام جهانی بوده اما عوامل دیگری نقش داشت که باز هم هدفم شکرگزازی از خالق بود که با عزت جام را پشت سر گذاشتیم. هدف دیگرم از اشاره به خالق این بود که به جوانانی که بعضی وقتها در گفتگویی که با آنها دارم گلایه می کنند بگویم نباید دست از تلاش بردارند و با کوشش زیاد به خدا توکل کنند.علیرضا فغانی قدرشناسی مردم ایران را در قبال جامعه ورزش مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اشک ها و لبخند های مردم ایران در قبال تلاش غیرتمندانه بازیکنان تیم ملی که به چشم خود دیدند در جام جهانی سنگ تمام گذاشتند و تقدیر از زحمت آنها بیانگر قدرشناسی مردم ایران است که در قبال تیم داوری هم وجود داشت. همین حمایت های مردم ، مسولین و رسانه ها برای ما هم روحیه بخش بود تا جایی که برای عزت نام ایران به عنوان نماینده ٨٠ میلیون ایرانی با خاطره خوب جام را ترک کردیم و هر چهار قضاوت تیم داوری ایران خدا را شکر با سربلندی برای کشورمان همراه شد.

این داور تاریخ ساز فوتبال ایران نقش خانواده را در موفقیت داوران پررنگ و مثمر ثمر دانست و تصریح کرد: همانقدر که خانواده ها برای قهرمانان تلاش می کنند، خانواده های داوران نیز در موفقیت ها نقش ارزنده ای دارند

فغانی گفت: ۴٢ روز از خانواده دور بودم اما وقتی آنها را در فرودگاه در آغوش گرفتم بهترین هدیه برای من بود. از طرفی نقش همسرم در تربیت فرزندان و کشیدن بار زندگی غیرقابل انکار است و امیدوارم بتوانم جبران کنم.

فغانی در خصوص قضاوت داوران آرژانتینی در بازی فینال با توجه به شایستگی داوران ایرانی گفت : تیم داوری هلند و برزیل هم عملکرد خوبی داشتند و داوران آرژانتینی به دلیل کیفیت بهتر فنی انتخاب نشدند اما من نمی خواهم به مسائل پشت پرده داوری دنیا ورود کنم. حتی خدا را شکر می کنم که چهار قضاوت خوب انجام دادم چرا که چهار قضاوت خوب را بهتر از این می دانم که سه قضاوت خوب انجام می دادیم بعد به فینال می رسیدیم و با یک قضاوت بد خاطره تلخ از ما بجا می ماند. داور آرژانتینی اگر تکنولوژی VAR نبود باید تا آخر عمر پاسخگو می بود.

قاضی ایرانی جام جهانی ٢٠١٨ گفت : اینکه در بین ۳۰ تیم داوری تا روز پایانی جام جهانی حضور داشتیم و ذهن ما سربلندی ایران بود، افتخار بزرگی است و دیگر به مسائلی که باعث قضاوت داور آرژانتینی در فینال شد نمی پردازیم.

فغانی بهترین لحظه جام جهانی را برای تیم داوری تایید شایستگی رییس فیفا نسبت به داوران ایران عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: در لحظه ای که رییس فیفا برای اهدا مدال امد به ما گفت استحقاق بالاتری داشتید. این مهم لحظه غرور آفرینی بود که توانستیم نام ایران را سربلند نگاه داریم.

داور پرافتخار فوتبال ایران گفت: از حمایتهای مردم و مسولین به نیکی نام می برم. از دیدارهای رییس جمهور تا مسعود سلطانی فر و پیام های پر مهر و روحیه بخش این عزیزان در موفقیت ما نقش داشت.

فغانی در مورد بازیکنان جام جهانی گفت : ادن هازارد بازیکن تیم ملی بلژیک که قضاوت دیدار آنها با انگلیس را در بازی رده بندی بر عهده داشتم بسیار با اخلاق و فوق العاده فنی است و به همان اندازه رونالدو فوق العاده مغرور است.

منبع: جام جم آنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه