امام جمعه رشت:

هر قدر جامعه از دستورات دینی فاصله بگیرد مشکلات اجتماعی بیشتر می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان  گفت: هر مقدار که جامعه از دین الهی و دستورات دینی فاصله بگیرد مشکلات اجتماعی بیشتر می‌شود.

هر قدر جامعه از دستورات دینی فاصله بگیرد مشکلات اجتماعی بیشتر می‌شود

به گزارش ۸دی، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: خداوند متعال از ما می‌خواهد که زندگی خود را بر اساس دستورات قرآن و اسلام تنظیم کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان فاصله گرفتن از دستورات قرآن و اسلام را عامل گمراهی دانست و ابراز داشت: اگر ما درس‌های اسلام و قرآن را در زندگی خود به کار بگیریم قطعا در آینده و آخرت سعادتمند می‌شویم.

آیت‌الله فلاحتی با اعلام اینکه برای تربیت مفید نسل‌های آینده چاره‌ای جز استفاده از دستورات اسلام نداریم خاطرنشان کرد: ما باید شیوه‌های تربیتی را از دین و قرآن الگو بگیریم و به دنبال شیوه‌های تربیتی بیگانگان نباشیم.

امام جمعه رشت الگوبرداری از مبانی تربیتی افراد غیرالهی را یکی دیگر از عوامل گمراهی دانست و تصریح کرد: پدران و مادران برای داشتن فرزندانی صالح باید از مبانی تربیتی الهی استفاده کنند.

وی الگوگیری از مبانی تربیتی اسلامی را مانع انحراف خانواده‌ها دانست و اظهار داشت: امروزه در بسیاری از تحلیل‌‌های اجتماعی به این نکته اشاره شده است که اکثر بزهکاران از خانواده‌هایی هستند که اهل مبانی دینی نبودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه امروزه تمامی اندیشمندان اجتماعی به نتیجه رسیده‌اند که الگوبرداری از مبانی تربیت اسلامی سبب موفقیت خانواده‌ها می‌شود افزود: براساس روایتی از امام صادق(ع) عدم الگوبرداری از مبانی تربیتی غیراسلامی کوه‌ها را به لرزه در می‌آورد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه امروزه روحانیان مسیحی فاصله گرفتن از خدا و دین را عامل اصلی بروز معضلات اجتماعی در کشورهای غربی می‌دانند گفت: هر مقدار که جامعه از دین الهی و دستورات دینی فاصله بگیرد مشکلات اجتماعی بیشتر می‌شود.

امام جمعه رشت منافقان را انسان‌هایی گمراه دانست که دیگران نیز به کمراهی تشویق می‌کنند و خاطرنشان کرد: برخی افراد گمراه هستند اما خودشان باور نمی‌کنند که گمراه شده‌اند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) اظهار داشت: امام رضا(ع) در مسیر حرکتشان از مدینه به ایران تلاش بسیاری برای تبیین معارف اسلامی انجام دادند که بیان حدیث “سلسله الذهب” بخش مهمی از این تلاش‌ها بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ضمن بیان توصیه‌هایی خطاب به حجاج و مسافران حج تمتع سال ۹۷ عنوان داشت: حجاج باید بدانند که امام زمان(عج) در سرزمین “منا” در کنار آن‌ها است و وای به حال فردی که امام زمانش را ببیند و او را نشناسد.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه تمام مسلمانان و شیعیان باید بعد از نمازهایشان برای امام زمان(عج) دعا کنند تصریح کرد: امروز دنیا و آخرت ما به امام زمان(عج) گره خورده است.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه امروز مقام معظم رهبری در سایه توجهات امام زمان(عج) جامعه اسلامی را هدایت می‌کنند خاطرنشان کرد: اگر ما به امام زمان(عج) توجه داشته باشیم او نیز به ما توجه ویژه می‌کند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون در ایران عنوان داشت: براساس این قانون اگر کسی حتی به یک سگ آمریکایی صدمه می‌زد باید محاکمه می‌شد و تصویب آن نتیجه خیانت‌های شاه ملعون بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه امروز ملت ایران اسلامی ملتی عزتمند است خاطرنشان کرد: حمهوری اسلامی به قدری قدرتمند است که در برابر تمام قدرت‌های جهانی ایستاده است.

آیت‌الله فلاحتی فاجعه منا را لکه ننگی بر پیشانی آل‌سعود دانست و ابراز داشت: هنوز به ما ثابت نشده است که رژیم منحوس آل‌سعود در بروز این فاجعه عظیم دست نداشته است.

امام جمعه رشت با اشاره به سفر اخیر نماینده مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری به کشورهای آسیای میانه و روسیه گفت: این سفرها دستاوردهای بسیار مناسبی برای جمهوری اسلامی داشت.

وی با بیان اینکه اروپا در تلاش بود تا با ایجاد فضایی فرسایشی ایران را در فشار و تنگنا قرار دهد اظهار داشت: این سفرها نشان داد که بسیاری از کشورهای دنیا همچنان مشتاق رابطه با جمهوری اسلامی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان سفرهای رئیس جمهور و نماینده مقام معظم رهبری به کشورهای آسیانه میانه را زمینه‌ای برای خروج اقتصاد ایران از سیطره دلار و یورو دانست و افزود: این سفرها زمینه تاسیس نیروگاه‌های جدیدی را در کشور ایجاد کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه